| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: bezpieczeństwo

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu bezpieczeństwo. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące bezpieczeństwo.

Jak jechać zaśnieżoną ulicą?

Aktualizacja: 03.02.2012

Jazda zaśnieżoną ulicą, zwłaszcza z wysokimi pryzmami śniegu po jej obu stronach, nie należy do bezpiecznych i wymaga wzmożonej uwagi, skupionej nie tylko na samej jezdni, ale także na jej obrzeżach. W każdej chwili zza pryzmy śniegu może pojawić się pieszy lub inny pojazd, usiłujący włączyć się do ruchu. »

Jak bezpiecznie wyprzedzać i być wyprzedzanym?

Aktualizacja: 21.11.2011

Wyprzedzanie należy do najniebezpieczniejszych manewrów na drodze, zarówno dla wyprzedzanego jak i dla wyprzedzającego. Niebezpieczeństwo można jednak znacznie ograniczyć. »

Jak włączać się do ruchu?

Aktualizacja: 06.05.2011

Włączenie się do ruchu polega najogólniej na znalezieniu dla siebie miejsca wśród innych pojazdów, które już poruszają się po drodze. Tak więc będzie to zarówno zainicjowanie jazdy po postoju przy krawędzi drogi lub na poboczu, jak i wyjazd z parkingu, posesji, stacji paliw itp. »

Jak jechać drogą wielopasmową?

Aktualizacja: 06.05.2011

Drogi wielopasmowe zostały stworzone po to, aby ułatwić jazdę i umożliwić pokonanie danej trasy większej liczbie pojazdów w tym samym czasie. Ich przepustowość nie zawsze jest w pełni wykorzystana. »

Jak skręcać z drogi podporządkowanej w główną dwujezdniową?

Aktualizacja: 06.05.2011

Wyjechanie z wąskiej drogi podporządkowanej i skręt w lewo w drogę główną dwujezdniową, często z jezdniami, rozdzielonymi pasami zieleni lub wydzielonym torowiskiem tramwajowym, nie jest manewrem prostym. »

Jak wyjechać z ulicy podporządkowanej na główną na skrzyżowaniu w kształcie litery „T”?

Aktualizacja: 06.05.2011

Przejazd przez tego rodzaju skrzyżowania nie należy do przyjemnych. Konieczne jest bezwzględne dostosowanie się do znaków drogowych. Wymaga to sporej uwagi. »

Jakie są przyczyny „ściągania” pojazdu w jedną stronę podczas jazdy?

Aktualizacja: 21.09.2011

Zdarza się czasem, że samochód zaczyna wykazywać tendencję do samoczynnej zmiany toru jazdy i kierowca musi wówczas cały czas przeciwstawiać się temu za pomocą odpowiedniej zmiany położenia kierownicy. Mówimy wówczas o „ściąganiu pojazdu”. »

Dlaczego psuje się katalizator?

Aktualizacja: 31.05.2011

Wielu kierowców sądzi, że katalizator powinien wytrzymywać cały okres użytkowania auta. Szacunki producentów są mniej optymistyczne i mówią o przebiegach rzędu 200–250 000 kilometrów. Wielokrotnie zdarza się jednak, że katalizatory psują się już przy 1/4 tego dystansu. Dlaczego? Przez nieprawidłowe użytkowanie auta... Jak można popsuć katalizator? »

Jak poprawić seryjne zawieszenie?

Aktualizacja: 04.11.2011

Seryjne zawieszenie jest tak zestrojone, żeby było uniwersalne. Nastawy są wyśrodkowane pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. W większości przypadków to rozwiązanie optymalne gwarantujące maksimum bezpieczeństwa . Co jednak zrobić, gdy praca zawieszenie nie spełnia naszych oczekiwań? »

Czy sprężyny mogą się wybić? Jak rozpoznać, że trzeba je wymienić?

Aktualizacja: 20.05.2011

Kierowcy bardzo często zapominają, że sprężyny nie są elementem wiecznym. One też ulegają zużyciu i to szybciej, niż większość z nas się spodziewa. Jak ocenić stopień zużycia sprężyn i kiedy należy się im wymiana? »

Jak działają sprężyny progresywne? Czy warto je kupić?

Aktualizacja: 12.05.2011

Sprężyny progresywne to takie, które w zależności od stopnia ugięcia mają inną charakterystykę pracy. W praktyce stosuje się je głównie po to, żeby pogodzić wyższy poziom komfortu z bezpiecznym prowadzeniem w sytuacjach ekstremalnych. Czy warto zamontować takie sprężyny jako cześć zamienną? »

Dlaczego czuć wibracje na kierownicy? Co się popsuło?

Aktualizacja: 08.08.2011

Wibracje na kierownicy są nieprzyjemne, ale i niebezpieczne. To poważne ostrzeżenie, że z układem jezdnym naszego samochodu jest coś nie tak. Co wywołuje wibracje, dlaczego wibracje przenoszą się na kierownicę i jak można naprawić najbardziej popularne i powszechnie spotykane usterki? Oto nasz poradnik. »

Dlaczego koła odkręcają się podczas jazdy?

Aktualizacja: 12.05.2011

Odkręcające się nakrętki lub śruby w kołach to niestety dość powszechny problem, który dotyczy zarówno aut z aluminiowymi, jak i stalowymi felgami. Dlaczego tak się dzieje? Co mogło się zepsuć? Jak walczyć z odkręcającymi się samoczynnie podczas jazdy śrubami? »

Jak stosować pierścienie dystansowe?

Aktualizacja: 12.05.2011

Pierścienie dystansowe stosuje się dla poszerzenia rozstawu kół lub w przypadku, gdy należy odsunąć tarczę felgi od piasty czy zacisków hamulcowych. Stosowanie pierścieni jest powszechne w sporcie motorowym, ale dozwolone również na publicznych drogach. Dla własnego bezpieczeństwa trzeba wiedzieć, jak stosować popularne dystanse! »

Jak często dokonywać okresowych pomiarów elektrycznych?

Aktualizacja: 28.03.2011

Każda instalacja powinna być systematycznie kontrolowana. Pozwoli nam to uniknąć nieprzewidzianych awarii. A tym samym unikniemy dodatkowych kosztów związanych z jej usunięciem bądź wymianą niesprawnych urządzeń. Jak temu zapobiec? Jak często dokonywać kontrolnych przeglądów? »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Skrivanek Tłumaczenia i szkolenia językowe

Skrivanek jest agencją translatorską, która oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu tłumaczeń i szkoleń językowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK