| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: auta zabytkowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu auta zabytkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące auta zabytkowe.

Jak wymieniać okładziny cierne tarczy sprzęgła?

Aktualizacja: 13.04.2011

Okładziny tarczy sprzęgła, nawet przy bardzo umiejętnym posługiwaniu się nim, stopniowo się zużywają i po pewnym czasie stają się zbyt cienkie, aby sprzęgło mogło poprawnie pracować bez poślizgów. Należy wówczas wymienić albo całą tarczę sprzęgła albo jej okładziny. »

Jak postępować z dociskową tarczą sprzęgła z kilkoma sprężynami i „łapkami”?

Aktualizacja: 13.04.2011

W starszych modelach aut stosowano głownie dwa rodzaje docisków sprzęgła: ze sprężyną centralną, czyli tzw. słoneczkiem, i z kilkoma sprężynami, rozmieszczonymi symetrycznie w pobliżu krawędzi obudowy sprzęgła. Pierwszy rodzaj docisków sprzęgieł był całkowicie bezobsługowy. Z drugim były zwykle pewne problemu. »

Co zrobić po zgubieniu kluczyka w samochodzie bez blokady kierownicy?

Aktualizacja: 21.09.2011

Do uruchomienia pojazdu nie jest potrzebny kluczyk od stacyjki. Wie o tym każdy złodziej samochodów, ale nie każdy kierowca. Tymczasem jest to bardzo łatwe. Warto się tego nauczyć, bo kluczyk zgubić łatwo, a nie zawsze ma się przy sobie zapasowy. »

Jak zakładać szyby?

Aktualizacja: 13.05.2011

Wymiana szyb samochodowych lub wstawienie w miejsce rozbitych jest czynnością niezbyt skomplikowaną, choć wymaga pewnej wiedzy i staranności. Oto skuteczny przepis. »

Jak zweryfikować prawdziwość wskazań czujnika ciśnienia oleju i czujnika temperatury?

Aktualizacja: 21.09.2011

W starych samochodach po wieloletniej eksploatacji wiele czujników i wskaźników może działać wadliwie, co oznacza, że dostarczane przez nie informacje będą dla kierowcy mylące i mogą mieć poważne następstwa. Dlatego we własnym interesie użytkownika pojazdu leży ich sprawdzenie i wykrycie błędów we wskazaniach. »

Jakie oleje stosować w pojazdach zabytkowych przy różnym stopniu zużycia silnika i skrzyni biegów?

Aktualizacja: 21.09.2011

Rynek paliw płynnych i smarów ma dziś tak bogatą ofertę, iż można bez problemu dobrać do swojego auta odpowiednie paliwa i oleje. Niestety, mają one inne nazwy i oznaczenia niż te, jakie zalecały instrukcje użytkowania pojazdów sprzed pół wieku i starszych. »

Jak rozpoznać graniczne zużycie nakładek szczęk i klocków hamulcowych i czym ono grozi?

Aktualizacja: 14.04.2011

Hamulce są jednym z najważniejszych elementów każdego pojazdu. Od ich sprawności zależy bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów oraz innych użytkowników drogi. »

Jakie paliwo stosować w pojazdach zabytkowych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Silniki większości pojazdów produkowanych w krajach europejskich przed pół wiekiem i wcześniej, były dostosowane do paliw o innych właściwościach, niż stosowane obecnie. Dotyczy to głównie silników z zapłonem iskrowym. »

Jak rozpoznać duże i graniczne zużycie ważnych zespołów i podzespołów samochodu, grożące awarią?

Aktualizacja: 25.05.2011

Bez dokładnych pomiarów, możliwych do przeprowadzeniu dopiero po rozmontowaniu danego zespołu, określenie stopnia zużycia elementów i podzespołów jest bardzo trudne, a często wręcz niemożliwe. »

Jak umyć stare, zapuszczone elementy silnika, skrzyni biegów itp.

Aktualizacja: 21.09.2011

Zabytkowy pojazd ma swój urok nie tylko dzięki wyglądowi zewnętrznemu, ale także wtedy, kiedy można się pochwalić czystym, dobrze utrzymanym silnikiem, znajdującym się wewnątrz równie czystej komory silnika. »

Opony pojazdów zabytkowych – czym się różnią od opon współczesnych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Jedną z najsłabszych stron produkowanych w pierwszej połowie XX wieku pojazdów były ich opony. Nie bez powodu nazywano je „kartoflakami”. »

Jak kupić używane auto? – sprawdzenie karoserii

Aktualizacja: 14.04.2011

Nie każdego sprzedającego używany samochód można zaliczyć do uczciwych. Dlatego przed zakupem pojazdu należy go bardzo starannie obejrzeć, zaczynając od oględzin karoserii. »

Absurdy konstrukcyjne w zabytkowych pojazdach

Aktualizacja: 21.09.2011

Niektóre rozwiązania konstrukcyjne w starych modelach samochodów i motocykli dziś mogą zaskakiwać i dziwić ich użytkowników. Są one świadectwem minionej epoki i unaoczniają wielkość postępu technicznego. »

Archaiczne rozwiązania konstrukcyjne w pojazdach zabytkowych

Aktualizacja: 21.09.2011

Pojazdy zabytkowe często charakteryzują się rozwiązaniami technicznymi, które u dzisiejszych motofanów mogą wywołać jedynie śmiech lub w najlepszym wypadku zdziwienie. »

Różnice pomiędzy silnikami dolnozaworowymi i górnozaworowymi

Aktualizacja: 21.09.2011

W pojazdach zabytkowych mamy bardzo często do czynienia z silnikami dolnozaworowymi. Są to niemal zawsze silniki bardzo stare, liczące co najmniej pięćdziesiąt lat i dawno wycofane z produkcji. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Krzemirski

Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »