Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu auta zabytkowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące auta zabytkowe.
Chevrolet i Indy 500 - to już sto lat!
Aktualizacja: 30.05.2011
30 maja 1911 roku Arthur Chevrolet wziął udział w pierwszym wyścigu Indianapolis 500. »
Jak zregenerować stare felgi i inne zardzewiałe elementy pojazdu zabytkowego?
Aktualizacja: 21.07.2011
Część prac związanych z regeneracją starych felg i zardzewiałych elementów należy powierzyć specjaliście, niektóre jednak można wykonać samemu. »
BMW Neue Klasse: to już pięćdziesiąt lat
Aktualizacja: 10.05.2011
Na targach we Frankfurcie trzeba było czekać w kolejce pół godziny aby zobaczyć BMW 1500. Był to rok 1961. »
Jak wykonać światła awaryjne w samochodach, których konstrukcja tego nie przewidywała?
Aktualizacja: 25.05.2011
Dawniej samochody nie były wyposażane w światła awaryjne. W przypadku samochodów zabytkowych nie są one konieczne, ale z uwagi na ich rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa na drodze, warto je zainstalować. »
Jak wykonać zastępcze światła cofania ze świateł „stop”?
Aktualizacja: 21.07.2011
Wiele pojazdów produkowanych pół wieku temu i dawniej nie było zaopatrzonych w światła cofania. Aby wyposażyć w nie oldtimera można albo zainstalować dodatkowy reflektorek z tyłu pojazdu, albo wykorzystać do oświetlenia drogi światła „stop”. Oba rozwiązania wymagają zastosowania dodatkowego wyłącznika. »
Jak podłączyć programator wycieraczek w pojeździe do tego niedostosowanym?
Aktualizacja: 25.05.2011
Programatory wycieraczek samochodowych swój rozwój zawdzięczają upowszechnieniu się w motoryzacji techniki półprzewodnikowej, co nastąpiło mniej więcej przed półwiekiem. Stąd w wielu pojazdach dziś uznawanych za zabytkowe nie są one zamontowane. »
Jak znaleźć przyczynę złej pracy wycieraczek szyb?
Aktualizacja: 21.07.2011
Istnieje kilka typowych usterek w pracy wycieraczek samochodowych. Część z nich ma podłoże mechaniczne, pozostałe wynikają ze złej pracy urządzeń elektrycznych lub elektronicznych. »
Jak i kiedy wymieniać łożyska w prądnicach i alternatorach?
Aktualizacja: 25.05.2011
Wszystkie łożyska się zużywają. Także te w prądnicach i alternatorach, choć są znacznie mniej obciążone niż pozostałe łożyska w samochodzie i jego silniku. Od czasu do czasu trzeba je jednak wymieniać. »
Jak postępować po zerwaniu paska klinowego w przypadku braku zapasowego?
Aktualizacja: 25.05.2011
Pasek klinowy w samochodzie należy do najmniej okazałych, choć najważniejszych elementów wyposażenia silnika. Napędza on wiele urządzeń z jego osprzętu, w tym prądnicę lub alternator oraz pompę wodną i często także wentylator chłodnicy. »
Co zrobić po awarii termostatu?
Aktualizacja: 25.05.2011
Termostat w silniku samochodowym ma za zadanie ograniczenie lub całkowite zamknięcie przepływu cieczy chłodzącej przez chłodnicę, aby zimny silnik mógł szybko rozgrzać się do temperatury pracy i potem cały czas w niej pozostawał bez względu na temperaturę otoczenia. »
Jak znaleźć cylinder niepracujący lub pracujący nieprawidłowo?
Aktualizacja: 01.04.2011
Odszukanie w wielocylindrowym silniku cylindra, który nie pracuje prawidłowo, nie jest trudne. Wymaga jednak ostrożności i pewnej umiejętności interpretowania symptomów, jakie towarzyszą wadliwej pracy silnika. »
Jak postąpić w razie awarii pompy paliwowej?
Aktualizacja: 25.05.2011
Awaria pompy paliwowej unieruchamia silnik i wówczas dalsza jazda jest niemożliwa. Trzeba albo naprawić pompę, albo zaholować samochód do stacji obsługi. W przypadku samochodów zabytkowych trudno o stację, która potrafi i chce takie pojazdy naprawiać. »
Jak odblokować hamulec tarczowy i bębnowy?
Aktualizacja: 16.05.2011
Zablokowanie hamulców w jednym z kół podczas jazdy może doprowadzić do wypadku. Gdy nastąpi w czasie postoju, uniemożliwi dalszą jazdę. Awarię tę nie zawsze można łatwo i szybko usunąć. »
Aktualizacja: 21.07.2011
Po wielu latach użytkowania wnętrze gaźnika pokrywa się różnymi osadami i zanieczyszczeniami, które od czasu do czasu trzeba usunąć. Wymaga to jednak wymontowania gaźnika z samochodu i sporych umiejętności. Bez nich można oczyścić gaźnik z zanieczyszczeń, które się w nim pojawiły np. w wyniku zatankowania brudnego paliwa. »
Aktualizacja: 21.07.2011
Gaźnik „Solex” został skonstruowany i opatentowany zaraz po zakończeniu I wojny światowej przez francuskich konstruktorów Jouffret i Renée, współpracujących z firmą „Solex”, założoną przed wojną przez Marcela Mennessona i Maurice Goudarda z myślą o produkcji radiatorów chłodnic samochodowych. »