| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Technika jazdy > Teren > Jak wybierać miejsca na postój poza drogami z nawierzchnią utwardzoną?

Jak wybierać miejsca na postój poza drogami z nawierzchnią utwardzoną?

Wbrew pozorom wybór miejsca na postój samochodu poza utartymi drogami i zagospodarowanymi miejscami nie jest sprawą prostą. Składa się na to wiele różnych aspektów i czynników.

1. Aspekt prawny. W wielu krajach obozowanie i biwakowanie poza wyznaczonymi miejscami jest zakazane. Podobnie w licznych krajach obowiązuje zakaz wjazdu i biwakowania w terenach leśnych, przy czym nie zawsze jest precyzyjnie określone, co należy rozumieć jak „teren leśny”. Pola i łąki stanowią zazwyczaj czyjąś własności i przed wjechaniem na nie należy odszukać ich właściciela i poprosić o zgodę.

2. Aspekt pragmatyczny. Wybierając miejsce na postój poza uczęszczanymi szlakami trzeba liczyć się z różnymi nie zawsze miłymi przygodami. Miejsca odludne bywają chętnie odwiedzane przez pijaków i złodziei. Często miejscowa ludność nie akceptuje pobytu obcych turystów w pobliżu swoich siedzib, nawet gdy ci przebywają na czyimś prywatnym gruncie za jego zgodą.

Zobacz też: Dlaczego SUV to nie auto terenowe? Jakie są różnice, wady i zalety?

3. Czynnik losowy. Miejsce postoju, zwłaszcza campera lub przyczepy campingowej powinno być oddalone od drzew, zwłaszcza szpilkowych. Kapiąca żywica lub spadź potrafi skutecznie zanieczyścić lakier, a usunięcie plam i zacieków bywa bardzo trudne. Drzewa są ulubionym miejscem przesiadywania ptactwa. Niestety, ono potrafi bardzo skutecznie i trwale zanieczyścić lakier karoserii. Ptasie odchody są dla lakieru żrące, co oznacza iż mogą w skrajnym wypadku uszkodzić powłokę lakierniczą i zapoczątkować powstawanie ognisk korozji. Podczas burz i silnych wiatrów często łamią się gałęzie, co może doprowadzić do poważnych uszkodzeń karoserii, wgnieceń i oraz rozbicia szyb. Jeżeli wybrane miejsce znajduje się nisko, tuż nad lustrem przepływającej rzeki lub jeziora, należy liczyć się z możliwością niespodziewanego podniesienia się poziomu wody po ulewach i zalaniem obozowiska.

Zobacz też: Poradnik eksperta: 10 przykazań offroadera

4. Czynnik fizyczny. Ciężki pojazd, pozostawiony na miękkim gruncie będzie powoli ale systematycznie wygniatał pod kołami coraz większe zagłębienia. Po pewnym czasie mogą one uniemożliwić ruszenie z miejsca. Dlatego jeżeli na obozowisko wybrano miejsce o takich właściwościach, należy raz na kilka dni przestawić pojazd o kilkadziesiąt centymetrów do przodu lub do tyłu. Dzięki temu powstające wgniecenia nie będą zbyt głębokie.

5. Czynnik ekonomiczny. Postój pojazdu w miejscu do tego nieprzeznaczonym, zwłaszcza w terenie leśnym, może skończyć się nałożeniem przez lokalne władze na jego kierowcę sporej kary pieniężnej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Gierus

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »