| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Technika jazdy > Sport > Jak uniknąć podsterowności?

Jak uniknąć podsterowności?

Zjawisko podsterowności pojawia się w momencie, gdy przednie koła wchodząc w zakręt mają niewystarczającą przyczepność, przez co zwiększa się kąt poślizgu. Jak reagować? A może jest sposób na jej uniknięcie?

Dla kierowcy podsterowność będzie odbierana jako wyjeżdżanie przodu auta z zakrętu. Kąt poślizgu jest zawarty pomiędzy płaszczyzną kół a rzeczywistym kierunkiem poruszania się samochodu. Czym różni się od nadsterowności? Różnica polega na poślizgu osi:
- poślizg kół przednich – podsterowność,
- poślizg kół tylnych - nadsterowność.

Zobacz również: Konserwacja auta przed zimą

Najlepiej zobrazować to na przykładzie. Wjeżdżamy za szybko w zakręt, koła zaczynają piszczeć, zauważamy, że samochód zmienia tor jazdy. Jedzie szerzej niż zakładaliśmy. Co robić? Przede wszystkim nie należy pogłębiać skrętu, pogorszy to naszą sytuację – koła będą się ślizgać jeszcze intensywniej. Zmniejszenie wychylenia kierownicy, zmniejszy kąt poślizgu osi przedniej, a samochód powoli odzyska przyczepność. Można również zastosować tzw. hamowanie lewą nogą oraz opóźnione hamowanie, jednak to techniki, które wymagają jednak bardzo dużego doświadczenia kierowcy i wielu godzin praktyki.

Zobacz również: Jak umyć silnik?

Tak, ale jedynie pośredni. W tym celu powinno się: regularnie kontrolować ciśnienie w oponach oraz ich stan. Kierowcy lubiący poruszać się w okolicach limitu przyczepności, powinni pomyśleć o zakupie opon klasy premium.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Robert Ofiara

Kancelaria Adwokacka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »