| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Słownik

Nadsterowność

Aktualizacja: 25.05.2012

Nadsterowność to charakterystyka samochodu. wynikająca z faktu, że przednia oś (lub osie) pojazdu ma lepszą przyczepność do nawierzchni po której się porusza. W efekcie zerwanie przyczepności (wejście w poślizg) szybciej nastąpi na tylnej osi niż na przedniej. Auto wpadając w poślizg "wypada" tylną osią na zewnątrz zakrętu. »

Poślizg niekontrolowany w zimie

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg niekontrolowany, czyli wywołany różnymi przyczynami, całkowicie bez woli kierowcy, ma najlepsze warunki do zaistnienia zimą. Nawierzchnie dróg są wówczas bardzo często śliskie, poryte ubitym śniegiem, lodem, błotem pośniegowym lub, w najgorszym przypadku – lodem pokrytym świeżo spadłym sypkim śniegiem. »

Poślizg niekontrolowany

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg niekontrolowany jest przyczyną licznych wypadków drogowych. Ma miejsce wówczas, kiedy kierowca traci całkowicie kontrolę nad pojazdem i nie jest w stanie przeciwdziałać jego zachowaniu. Jego powodem jest utrata przyczepności wszystkich kół, lub przynajmniej kół przednich. »

Poślizg kontrolowany autem z napędem na tylną oś

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg kontrolowany w samochodach z napędem na tylną oś jest ze wszystkich poślizgów najłatwiejszy do zainicjowania, ponieważ do zerwania przyczepności kół wystarczy szybkie zwiększenie prędkości obrotowej silnika. »

Poślizg kontrolowany autem z napędem na cztery koła

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg kontrolowany, czyli taki w którym kierowca zachowuje pełną kontrolę nad swoim pojazdem, jest w przypadku samochodów ze stałym napędem na obie osie bardzo trudny do wykonania. »

Poślizg kontrolowany autem z napędzanymi przednimi kołami

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg kontrolowany w aucie z napędem na przednią oś polega na tym, aby w odpowiednim momencie zerwać przyczepność tylnych kół do drogi, jednocześnie nie zrywając przyczepności kół przednich. »

Poślizg kontrolowany

Aktualizacja: 25.05.2012

Z poślizgiem kontrolowanym mamy do czynienia wówczas, gdy kierowca dla osiągnięcia konkretnego celu zrywa przyczepność kół do drogi. W niektórych sytuacjach umiejętne wykorzystanie tendencji pojazdu do zrywania przyczepności na śliskiej nawierzchni jest bardzo pożyteczne. »

Poślizg

Aktualizacja: 25.05.2012

Poślizg to utrata przyczepności jednego lub więcej kół. Podczas jazdy samochodem poślizg następuje wtedy, kiedy pojawi się różnica między faktyczną prędkością koła, a prędkością która powinna wynikać z normalnego toczenia się koła po danej nawierzchni. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Chmielniak

Specjalista prawa karnego gospodarczego, autor bloga Białe kołnierzyki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »