| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Technika jazdy > Słownik > Poślizg niekontrolowany w zimie

Poślizg niekontrolowany w zimie

Poślizg niekontrolowany, czyli wywołany różnymi przyczynami, całkowicie bez woli kierowcy, ma najlepsze warunki do zaistnienia zimą. Nawierzchnie dróg są wówczas bardzo często śliskie, poryte ubitym śniegiem, lodem, błotem pośniegowym lub, w najgorszym przypadku – lodem pokrytym świeżo spadłym sypkim śniegiem.

Poślizg niekontrolowany może zaistnieć w każdej chwili, nawet na prostym odcinku drogi. Mogą go wywołać bardzo różne przyczyny, takie jak niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, przyczepność jednej pary kół inna, niż drugiej, podmuch bocznego wiatru lub turbulencje, towarzyszące mijanemu dużemu samochodowi, nie w pełni sprawny amortyzator, opony o zużytym bieżniku, gwałtowny skręt dla uniknięcia uderzenia w zauważoną w ostatniej chwili przeszkodę oraz wiele innych czynników, takich jak choćby poprzeczne nachylenie drogi, wyrwa w jezdni, ukryta pod śniegiem, lód, śnieg itp. Często są to czynniki pozornie niezwiązane z ruchem samochodu.

Opanowanie poślizgu niekontrolowanego w zimie jest o wiele trudniejsze niż w warunkach wyższej temperatury. Margines przyczepności opon jest w tych warunkach o wiele mniejszy, przez co auto o wiele łatwiej się ślizga i o wiele trudniej jest je kontrolować.

Zobacz też: ESP

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Łodygowska

Prawnik, autorka bloga prawniczego dla kobiet w ciąży i młodych Mam www.matkaprawnik.pl. Specjalizuje się w prawie pracy, opiece okołoporodowej i ubezpieczeniach społecznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK