| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Technika jazdy > Słownik > Poślizg kontrolowany autem z napędem na tylną oś

Poślizg kontrolowany autem z napędem na tylną oś

Poślizg kontrolowany w samochodach z napędem na tylną oś jest ze wszystkich poślizgów najłatwiejszy do zainicjowania, ponieważ do zerwania przyczepności kół wystarczy szybkie zwiększenie prędkości obrotowej silnika.

 Nie jest przy tym konieczne pomaganie sobie hamulcem ręcznym, choć czasem przydaje się redukcja biegów dla zwiększenia momentu obrotowego kół napędzanych. Zerwanie przyczepności kół osi tylnej powoduje, że tył samochodu jest w wyniku działającej na niego siły odśrodkowej „wypychany” z zakrętu na zewnątrz.

Jeżeli przednie koła nie utracą przyczepności, pokonywanie zakrętu tą techniką może być bardzo szybkie, a na dodatek zakręt może mieć bardzo mały promień, nawet znacznie mniejszy od promienia zawracania pojazdu w normalnych warunkach. Wyprowadzenie pojazdu z takiego poślizgu wymaga jednak sporo wolnego miejsca po zewnętrznej stronie łuku drogi.

Zobacz też: ASC - system kontroli trakcji

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Company-logos.co

Katalog firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »