REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak jechać w korku? Jak go najlepiej pokonać?

Magdalena Jakubowska
Jak poruszać się w korku; fot. Newspress
Jak poruszać się w korku; fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jazda w korku jest nieunikniona w dużych aglomeracjach. Codziennie jesteśmy narażeni na stres związany z jazdą w korku. Niestety, nie ma sposobu na jego szybkie pokonanie, ale możemy ułatwić sobie i innym jazdę stosując kilka prostych zasad.

REKLAMA

Jazda w korku wymaga od kierowcy skupienia, wzmożonej ostrożności oraz zastosowania zasady ograniczonego zaufania. Zasada ograniczonego zaufania oznacza, że nie powinniśmy bezkrytycznie wierzyć, że inni uczestnicy ruchu zawsze zachowają się zgodnie z obowiązującymi przepisami i nie wykonają nieprzewidzianego manewru grożącego kolizją, lub zmuszającego do wykonania manewru mogącego zakończyć się wypadkiem. Przykładowo, kierowca przed nami może niespodziewanie zmienić pas ruchu bądź gwałtownie się zatrzymać bez zasygnalizowania tego zamiaru.

REKLAMA

Jadąc w korku należy zawsze przed wykonaniem jakiegokolwiek ruchu przewidzieć jaki ruch mogą wykonać inni kierowcy, np. wyprzedzając zawsze powinniśmy spojrzeć w lusterko. Typowym zachowaniem wielu kierowców jest wysuwanie maski samochodu poza oś pasa ruchu, żeby zobaczyć, co dzieje się z przodu i dodanie gazu w celu wyprzedzenia, bez sprawdzenia w lusterku, czy sąsiedni pas jest wolny. Takie zachowanie może doprowadzić do kolizji bądź wypadku.

Zobacz też: Jak jechać po zmierzchu w ruchu miejskim?

Ponadto powinniśmy zachować bezpieczny odstęp od samochodu nasz poprzedzającego. Odstęp ten powinien wynosić minimum 1,5 metra - nie powinien nie być ani zbyt mały, ani zbyt duży. Zbyt duży odstęp spowodowałby spowolnienie ruchu samochodów jadących w korku.

W korku powinniśmy poruszać się z prędkością dostosowaną do warunków jazdy i umożliwiającą nam swobodne manewrowanie. Nie możemy jechać zbyt wolno, gdyż utrudnilibyśmy ruch, a próbując jechać zbyt szybko, wprowadzilibyśmy zamieszanie wśród innych kierowców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak zawracać na wąskich ulicach?

Jadąc w korku nie należy utrudniać powrotu na właściwy pas kierowcom wyprzedzającym z lewej strony oraz nie należy wyprzedzać pasem pobocza z prawej strony.

Podsumowanie – jakie zasady powinieneś zachować jadąc w korku?

- zachowaj bezpieczny odstęp od pojazdu poprzedzającego
- stosuj zasadę ograniczonego zaufania
- zachowaj szczególną ostrożność
- staraj się przewidzieć zachowania innych kierowców przed wykonaniem jakiegokolwiek ruchu
- poruszaj się z prędkością dostosowaną do warunków jazdy i umożliwiającą swobodne manewrowania
- nie opuszczaj samochodu, aby np. sprawdzić długość korka
- nie gaś i nie odpalaj co chwilę silnika, ponieważ możesz zatrzeć rozrusznik
- jeżeli masz taką możliwość, jedź inną drogą, nawet dłuższą, ale taką, która umożliwi płynny ruch.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA