REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ograniczyć zużycie paliwa - twoje BMW zrobi to za Ciebie

Zużycie paliwa można ograniczyć nawet o 25% jeśli słuchamy wskazówek udzielanych nam przez samochód.
Zużycie paliwa można ograniczyć nawet o 25% jeśli słuchamy wskazówek udzielanych nam przez samochód.
www.bmw.com

REKLAMA

REKLAMA

BMW opracowało system, który przewidując nasz styl jazdy, ukształtowanie terenu i drogę, którą się poruszamy, pozwala wyraźnie zmniejszyć zużycie paliwa. Jak to działa?Czym jest Predictive Power Management?

Najnowsze modele aut koncernu BMW mają bardzo zaawansowane systemy ograniczające zużycie paliwa. Kierowca może dzięki nim zarówno poprawić ekonomikę podróży jak i w pełni wykorzystać moc silnika kiedy jest to konieczne.

REKLAMA

O tym, że systemy te są coraz bardziej skuteczne przekonuje nasz redakcyjny test samochodu BMW 328i xDrive wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Mimo osiągów spotykanych w autach typowo sportowych, niemiecki sedan potrafił zadowolić się przy spokojnej jeździe nawet 6 litrami paliwa na 100 km (na trasie). W mieście udało nam się ograniczyć spalanie do niespełna 11-stu litrów. Jak to możliwe?

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Przewidywane zużycie paliwa

REKLAMA

Układ kontroli pracy silnika został połączony w tym modelu z systemem nawigacji Professional. W oparciu o uzyskane w od niego dane, układ sterowania przekładnią oraz funkcja Foresight Assistant mogą zaplanować charakterystykę pracy przekładni i dynamikę osiągów pojazdu dla danej trasy, z uwzględnieniem nachylenia terenu oraz ograniczeń prędkości. System potrafi nawet określi optymalny promień skrętu kół dla zbliżającego się zakrętu. System Predictive Power Management może dobierać najefektywniejsze ustawienia auta oraz jego zachowanie na drodze w zależności od trybu jazdy (w BMW są trzy opcje: SPORT, COMFORT lub ECO PRO).

W trybie ECO PRO nastawionym na maksymalizację teoretycznego zasięgu auta, skrzynia biegów ( w oparci o dane GPS) może na przykład odpowiednio wcześnie „zobaczyć” rondo i wykonać redukcję przełożenia, dzięki czemu pojazd pokona je na odpowiednim biegu i z optymalnym obciążeniem silnika oraz szybciej wrócić do prędkości przelotowej po jego objechaniu. Tryb ECO PRO jest o tyle ciekawy, że na wyświetlaczu umiejscowionym pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem, wyświetlany jest zasięg jaki udało nam się wypracować naszą ekonomiczną jazdą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ile zaoszczędzisz jeżdżąc według zasad Eco-drivingu?

Jazda na luzie zwiększa zasięg auta

Aby ograniczyć zużycie paliwa BMW opracowało także system ECO PRO casting. Rozwiązanie umożliwia wysprzęglenie silnika podczas pracy na wybiegu, przy prędkościach od 50 do 160 km/h. Mimo że na biegu jałowym jednostka napędowa zużywa paliwo, to dzięki braku hamowania silnikiem, pojazd jest w stanie pokonać większy dystans wykorzystując siłę rozpędu. Pozwala to na zaoszczędzenie do 5% paliwa. Lekkie naciśniecie pedału hamulca zasprzęgla układ i ponownie auto hamuje silnikiem.

Optymalna trasa przejazdu

REKLAMA

W trybie ECO PRO Route komputer próbuje ograniczyć spalanie paliwa poprzez optymalne wyznaczenie trasy przejazdu. Uwzględnia nie tylko rodzaj drogi (autostrada, droga jednojezdniowa itd.) czy ruch na niej panujący, ale także i profil danego odcinka trasy (np. wzniesienia).

Kolejnym systemem wspomagającym kierowcę w walce z nadmiernym zużywaniem paliwa jest ECO PRO Analyser. Aplikacja BMW Connected App umożliwia transfer danych zebranych podczas ostatnich kilku podróży na iPhone’a. Wydajność stylu jazdy oceniana jest przy pomocy gwiazdek, a kierowca może go zmodyfikować i oszczędzić paliwo.

Zobacz też: Szkolenia z jazdy bezpiecznej i ekologicznej

 Podsumowując system przewidywania zużycia paliwa stosowany w autach BMW pozwala na ograniczyć spalanie o 20-25%. Umiejętne posługiwanie się nim oraz słuchanie jego wskazówek pozwoli zarówno zwiększyć realny zasięg pojazdu na jednym baku paliwa jak i ograniczyć koszty na stacji paliw.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA