REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pasy bezpieczeństwa, a ciąża

Adapter do pasów dla kobiet w ciąży Clippasafe Advanced
Adapter do pasów dla kobiet w ciąży Clippasafe Advanced
Clippasafe Advanced

REKLAMA

REKLAMA

Czy kobiety w ciąży powinny zapinać pasy bezpieczeństwa? W myśl polskich przepisów nie muszą. Ale badania wskazują jednoznacznie, że kobiety w ciąży powinny zapinać pasy bezpieczeństwa. Jednak muszą zrobić to w odpowiedni sposób.

Bagatelizowanie zapinania pasów bezpieczeństwa to efekt niskiej świadomości społeczeństwa typowej dla krajów Europy Wschodniej. Jest to zjawisko wciąż silne także w Polsce.

REKLAMA

W przypadku zderzenia, nawet przy niewielkiej prędkości pasażer jest wyrzucany do przodu z siłą do kilku ton. Zapięte pasy zabezpieczają przed nagłym wypadnięciem przez przednią szybę i innymi urazami (najczęściej po zderzeniu z poduszką powietrzną). Jednak pasy bezpieczeństwa zapięte nieprawidłowo zarówno przy kolizji, jak i gwałtownym hamowaniu, wywierają gwałtowny nacisk na brzuch i miednicę ciężarnej. Testy przeprowadzane na wirtualnych ciężarnych manekinach pokazują liczne obrażenia matki i płodu, spowodowane przez nacisk na brzuch źle zapiętych pasów w chwili zderzenia.

Zobacz też: Po jakich lekach nie można prowadzić samochodu?

Dla wielu mam z rosnącym brzuszkiem zapięte pasy s wiążą się ze znacznym dyskomfortem w oddychaniu. Jednak należy pamiętać, że prawidłowo zapięte pasy bezpieczeństwa bezwzględnie zmniejszają ryzyko obrażeń zarówno mamy, jak i dziecka. Dlatego ciężarna zawsze powinna zapinać  pasy bezpieczeństwa. 

Jednak używając pasów bezpieczeństwa należy pamiętać o kilku zasadach.

Zobacz też: Skurcz podczas jazdy - jak z nim walczyć?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zasada nr 1.

Jeżeli podróżujemy w okresie jesienno-zimowym należy zdjąć okrycie wierzchnie, by pas bezpieczeństwa przylegał możliwie najbliżej ciała.

Zasada nr 2.

Jeżeli kobieta w ciąży jest kierowcą, powinna ustawić  fotel w taki sposób, żeby kierownica nie uciskała brzucha, a jednocześnie by aktywność kobiety w żaden sposób nie była ograniczona.  

Zasada nr 3

Plecy muszą mocno przywierać do siedzenia, ramiona być niemal wyprostowane.

Zobacz też: Jakimi kierowcami są kobiety? Czy auto jest dla nich czymś więcej niż tylko środkiem transportu?

Zasada nr 4

REKLAMA

Pas bezpieczeństwa powinien przechodzić przez miejsca najmniej narażone na urazy, czyli pod brzuchem, przez miednicę i biodra. Po zapięciu kobieta powinna go dobrze dociągnąć. Pasa nie wolno przeprowadzać pod ramieniem czy za plecami. Należy również pilnować, aby nie opasał brzucha, co może być trudne, zwłaszcza, gdy ciężarna siedzi za kierownicą.

Pasy bezpieczeństwa, podczas jazdy często samoistnie przesuwają się ku górze. Najczęściej zjawisko to występuje, gdy brzuch jest już duży, a także gdy przyszła mama jest niewielkiego wzrostu. W takich przypadkach najlepiej zastosować specjalne adaptery  do pasów samochodowych, które znacznie poprawiają  komfort i bezpieczeństwo przyszłej mamy i dziecka. Jednym z dostępnych  adapterów do pasów dla kobiet w ciąży jest Clippasafe Advanced. Pomaga on zachować prawidłowe ułożenie pasa biodrowego - pod brzuchem ciężarnej.

Zobacz też: Co grozi za nieudzielenie pierwszej pomocy ofiarom wypadku?

Adapter składa się ze specjalnej miękkiej podkładki, którą umieszcza  się na fotelu  kierowcy lub pasażera.  Dodatkowy mocny uchwyt, przymocowany do pasa bezpieczeństwa, utrzymuje pas pod brzuszkiem. Takie rozwiązanie pozwala kobiecie czuć się bezpiecznie i wygodnie w zapiętych pasach.  W przypadku niebezpiecznej sytuacji na drodze,  pozwala skierować siłę uderzenia na biodra i miednicę, dużo bardziej odporne na urazy.  Adapter jest  przy tym bardzo łatwy i szybki w montażu, można zabrać go  ze sobą  i zamontować np.  taksówce.

Cena adaptera w sklepie babymama.pl to 129 zł

Źródło: Materiały prasowe Clippasafe Advanced

Adapter do pasów dla kobiet w ciąży Clippasafe Advanced
Clippasafe Advanced
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    REKLAMA

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA