| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Technika jazdy > Bezpieczeństwo > Fotoradary, a efekt kangura

Fotoradary, a efekt kangura

Badania są bezlitosne dla kierowców. Ustawianie fotoradarów ma bezpośrednie przełożenie na zmniejszenie wypadków na drodze. Z drugiej strony kierowcy nie mogą być fotoradarem zaskoczeni bo prowadzi to do niebezpieczeństwa. Co to jest efekt kangura?

Według informacji Szkoły Jazdy Renault ustawienie fotoradarów na konkretnym odcinku drogi zmniejsza średnio o 20% liczbę wypadków skutkujących obrażeniami ciała.

Zobacz też: Skurcz podczas jazdy - jak z nim walczyć?

To dużo, ale w przypadku, gdy służby ustawią fotoradar nieumiejętnie zachodzi ryzyko zwiększenia niebezpieczeństwa ruchu drogowego. Okazuje się, że oddziaływanie fotoradaru na sposób jazdy (ograniczenie prędkości) trwa maksymalnie do 10 km po minięciu urządzenia kontrolującego prędkość. Okazuje się, że ustawienie znaków informacyjnych o znajdującym się w odległości kilku kilometrów fotoradarze znacznie wydłuża odcinek, na którym kierowcy jadą bezpieczniej. Ponadto niweluje to tzw. efekt kangura, który objawia się gwałtownym hamowaniem zaskoczonego urządzeniem kontrolnym kierowcy oraz szybkim zwiększaniem prędkości po minięciu fotoradaru.

"Nagłe hamowanie i przyśpieszanie ma negatywny wpływ na płynność ruchu ulicznego, środowisko i oczywiście bezpieczeństwo na drodze. Jeżeli kierowców nie przekonują te argumenty, to warto też pomyśleć o aspekcie ekonomicznym. Płynna jazda to realna oszczędność paliwa." – wyjaśniają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

Zobacz też: Czy starsi kierowcy jeżdżą bezpieczniej?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartłomiej Atys

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »