REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Młodzi kierowcy - najczęstsze mandaty

Kierowca, nauka jazdy
Kierowca, nauka jazdy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Młody kierowca nawet niewielki swój błąd może przypłacić wysoką ceną. Zobacz jakie problemy z jazdą autem mają młodzi kierowcy?

Zdobycie prawa jazdy to dla wielu młodych ludzi droga przez mękę. Jednak później wcale nie jest łatwiej. Sam fakt otrzymania prawa jazdy nie czyni z nikogo mistrza kierownicy. Niestety, niektórzy zmotoryzowani o tym zapominają, a potem dziwią się, że spływa na nich deszcz mandatów oraz punkty karne do kolekcji. Jakie błędy są specjalnością świeżo upieczonych kierowców?

REKLAMA

Wypadki z udziałem młodych kierowców

Młodzi kierowcy nie mają najlepszej renomy. Trudno się temu dziwić. Statystyki zgromadzone przez Policję wskazują, że osoby w wieku 18-24 powodują proporcjonalnie do ich populacji w społeczeństwie najwięcej wypadków. W 2012 roku kierowcy z tego przedziału wiekowego przyczynili się do ponad 6,5 tysiąca wypadków, w których zginęło przeszło 600 osób. Najczęstsza ich przyczyną jest nadmierna prędkość. Skłonność do zbyt mocnego dociskania pedału gazu przejawiają wszyscy kierowcy, także ci z dłuższym stażem. To igranie z ogniem, zwłaszcza w przypadku osób niedoświadczonych, którzy nie mają jeszcze dobrego wyczucia pojazdu i łatwo mogą stracić nad nim kontrolę. Za przekroczenie prędkości powyżej 10 km/h grozi mandat 50 zł. Jeśli jednak kierowca pędzić będzie np. o 51 km/h więcej niż powinien to dostanie już 500 zł kary.

Zobacz też: Wypadki drogowe w Polsce - prawdziwe przyczyny

Teren zabudowany

REKLAMA

Nie każdy młody kierowca jest jednak piratem drogowym. Większość z nich potrzebuje czasu aby w pełni wejść w nową rolę i swobodnie poruszać się po drogach różnego rodzaju. – Jazda po mieście rożni się od jazdy po autostradzie czy po drodze ekspresowej – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl.

Młodzi kierowcy mogą pochwalić się dobrą koordynacją ruchową, ale nie powinni zapominać też o zdrowym rozsądku i znajomości przepisów – dodaje Florkowska. Błędy, nawet te nieświadome mogą dużo kosztować. Zmotoryzowani powinni starać się prowadzić pojazd w sposób przewidywalny dla innych uczestników ruchu. Świeżo upieczonym kierowcom zdarza się czasem na przykład gwałtownie hamować. Jeżeli takie zatrzymanie pojazdu spowoduje zagrożenie bezpieczeństwa lub utrudni ruch to Policja będzie mogła wlepić kierowcy mandat opiewający na sumę od 100 do 300 złotych. Ważne jest także wcześniejsze sygnalizowanie zmiany pasa ruchu. Kierunkowskazu należy użyć przed wykonaniem manewru a nie w jego trakcie. Tylko w ten sposób ostrzeżemy o nim innych kierowców i unikniemy mandatu za chociażby spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa (nawet 500 zł kary!).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Zbyt wolna jazda autem - mandat i punkty karne

Prosty manewr a mandat wysoki

Młodzi kierowcy powinni też unikać skrajności – odpowiedzią na zbyt szybką jazdę nie może być zbyt wolne poruszanie się. Jazda z prędkością utrudniającą ruch innym kierującym może sprowadzić na zmotoryzowanego karę od 50 do 200 złotych. Osoby z małym doświadczeniem powinny też ostrożnie podchodzić do wykonywania manewrów, także tych zdawać by się mogło prostych. Nieodpowiednie ustawienie pojazdu na jezdni przed skręceniem może zaowocować karą 150 złotych, natomiast utrudnianie ruchu podczas cofania może kosztować nawet 200 złotych. Przejazd przez skrzyżowanie to kolejna okazja do zubożenia portfela. Młodzi kierowcy powinni pamiętać, że nie można wjeżdżać na skrzyżowanie, jeżeli nie ma na nim lub za nim miejsca do kontynuowania jazdy. Takie przewinienie może skończyć się 300 złotowym mandatem. Istotny jest także sposób parkowania – nie można robić tego w miejscach, gdzie jest to zabronione znakami a pieszym na chodniku trzeba zostawić 1,5 m odstępu. Pojazd powinno się też parkować blisko krawędzi jezdni i równolegle do niej, wymaga to czasem trochę zachodu, ale pozwala uchronić się od 100 złotowej kary.

Źródło: materiały prasowe Korkowo.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA