| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Prawo jazdy > Egzamin > Prawo jazdy 2014 – kolejne zmiany w egzaminach

Prawo jazdy 2014 – kolejne zmiany w egzaminach

Obecne przepisy egzaminacyjne na prawo jazdy, wprowadzone z początkiem 2013 roku, okazały się totalną klapą. Zmiany zaplanowane na rok 2014 mają ostudzić atmosferę, uporządkować sytuację oraz wyeliminować błędy zawarte w przepisach

Rok 2014 - optymistyczne zmiany

Wreszcie pojawiło się światełko w tunelu. Niepomyślne zmiany z 2013 zostaną naprawione. Przypomnijmy więc sytuację. Sporo pytań egzaminacyjnych jest nielogicznych, niepotrzebnych oraz trudnych. Niejawna baza danych wzbudza kontrowersje plus oliwy do ognia dolewa spór na linii Instytutu Transportu Samochodowego i Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, które tworzyły osobne bazy pytań. Nowe przepisy na rok 2014, mają ostudzić atmosferę, uporządkować sytuację oraz wyeliminować błędy zawarte w przepisach.

Zobacz też: Jak zdać egzamin na prawo jazdy za pierwszym razem?

Korzystniej dla kursantów i WORDów

W związku z dobrze rokującymi doniesieniami, „Wordy” oraz kursanci mogą się zacząć uśmiechać. Ci pierwsi mogą spodziewać większej ilości napływających chętnych do wyrobienia uprawnień na pojazdy zmotoryzowane, ci drudzy zaś – łatwiejszych, bardziej przystępnych i co ważniejsze jawnych pytań. Nowe przepisy na prawo jazdy zapowiadają się znacznie ciekawiej od tych obecnych, niezbyt trafionych. Przede wszystkim ujednolicona ma zostać baza pytań, która w tym momencie jest rozbita na dwie instytucje: Instytut Transportu Samochodowego (ITS) oraz Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych (PWPW). Liczba ma ich znacznie wzrosnąć, ale upubliczniona zawartość bazy pozwoli na ich szerszą kontrolę, ew. odwołania. Wyeliminowane z pewnością  zostaną te nielogiczne i absurdalne, które w największej mierze przysparzały problemów zdającym. Powinna się też zwiększyć liczba chętnych do zdobycia uprawnień (mimo niżu demograficznego). Ruszy się zastój w ośrodkach szkolenia kierowców oraz w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego. Bardziej przyjazna organizacja również jest kluczowa. System elektronicznego przesyłania danych także trafia „na warsztat”- problemy z blokowaniem dostępu dla ITS przez PWPW zniknie, bo będzie jedna baza. Jeśli chodzi o formę egzaminu teoretycznego, to zostaje ona „po staremu”. Na egzamin jest 25 min, próg zaliczający egzamin to 68 punktów na 72 możliwych.

Zobacz też: Jazda samochodem po zdaniu egzaminu, ale przed otrzymaniem dokumentu?

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magda Judejko

prawnik i PM kancelarii SWLEX

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK