| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Prawo jazdy > Egzamin > Prawo jazdy 2014 – kolejne zmiany w egzaminach

Prawo jazdy 2014 – kolejne zmiany w egzaminach

Obecne przepisy egzaminacyjne na prawo jazdy, wprowadzone z początkiem 2013 roku, okazały się totalną klapą. Zmiany zaplanowane na rok 2014 mają ostudzić atmosferę, uporządkować sytuację oraz wyeliminować błędy zawarte w przepisach

Rok 2014 - optymistyczne zmiany

Wreszcie pojawiło się światełko w tunelu. Niepomyślne zmiany z 2013 zostaną naprawione. Przypomnijmy więc sytuację. Sporo pytań egzaminacyjnych jest nielogicznych, niepotrzebnych oraz trudnych. Niejawna baza danych wzbudza kontrowersje plus oliwy do ognia dolewa spór na linii Instytutu Transportu Samochodowego i Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, które tworzyły osobne bazy pytań. Nowe przepisy na rok 2014, mają ostudzić atmosferę, uporządkować sytuację oraz wyeliminować błędy zawarte w przepisach.

Zobacz też: Jak zdać egzamin na prawo jazdy za pierwszym razem?

Korzystniej dla kursantów i WORDów

W związku z dobrze rokującymi doniesieniami, „Wordy” oraz kursanci mogą się zacząć uśmiechać. Ci pierwsi mogą spodziewać większej ilości napływających chętnych do wyrobienia uprawnień na pojazdy zmotoryzowane, ci drudzy zaś – łatwiejszych, bardziej przystępnych i co ważniejsze jawnych pytań. Nowe przepisy na prawo jazdy zapowiadają się znacznie ciekawiej od tych obecnych, niezbyt trafionych. Przede wszystkim ujednolicona ma zostać baza pytań, która w tym momencie jest rozbita na dwie instytucje: Instytut Transportu Samochodowego (ITS) oraz Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych (PWPW). Liczba ma ich znacznie wzrosnąć, ale upubliczniona zawartość bazy pozwoli na ich szerszą kontrolę, ew. odwołania. Wyeliminowane z pewnością  zostaną te nielogiczne i absurdalne, które w największej mierze przysparzały problemów zdającym. Powinna się też zwiększyć liczba chętnych do zdobycia uprawnień (mimo niżu demograficznego). Ruszy się zastój w ośrodkach szkolenia kierowców oraz w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego. Bardziej przyjazna organizacja również jest kluczowa. System elektronicznego przesyłania danych także trafia „na warsztat”- problemy z blokowaniem dostępu dla ITS przez PWPW zniknie, bo będzie jedna baza. Jeśli chodzi o formę egzaminu teoretycznego, to zostaje ona „po staremu”. Na egzamin jest 25 min, próg zaliczający egzamin to 68 punktów na 72 możliwych.

Zobacz też: Jazda samochodem po zdaniu egzaminu, ale przed otrzymaniem dokumentu?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin M. Wyrzykowski

Główny Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »