| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Prawo jazdy > Egzamin > Egzamin teoretyczny i praktyczny na kat. B

Egzamin teoretyczny i praktyczny na kat. B

Czeka Cię egzamin na prawo jazdy kategorii B? Przyda Ci się kilka informacji. Zobacz, krok po kroku, jak wygląda i na co należy zwrócić uwagę podczas zdawania egzaminu teoretycznego i praktycznego na kat B.

Losowy dobór elementów czynności dla każdej osoby egzaminowanej dokonywany jest przez ośrodek egzaminowania przy użyciu urządzenia komputerowego. Urządzenie losuje 1 element spośród elementów określonych w lit. a–e oraz 1 element spośród elementów określonych w lit. f–m. W przypadku gdy ośrodek egzaminowania nie dysponuje odpowiednim urządzeniem komputerowym, losowego doboru elementów części pierwszej zadania dokonuje każda osoba egzaminowana, przed przystąpieniem do wykonania zadania, z zachowaniem podziału losowanych elementów zadania jak dla losowania komputerowego.

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Na wykonanie czynności na placu manewrowym osoba egzaminowana ma nie więcej niż 5 minut, powinna co najmniej wskazać, gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe.
W przypadku dokonywania sprawdzenia świateł STOP i COFANIA osoba egzaminowana może poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światła zewnętrznego.

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

2) Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezpieczeństwa (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony), upewnienie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte, włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym.
W lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem, w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za pojazdem, w wewnętrznym lusterku kierowca powinien widzieć przez tylną szybę obszar przestrzeni za pojazdem.
Zagłówki powinny być ustawione blisko za głową na wysokości głowy.

3)  Upewnienie się o możliwości jazdy:
- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu.

4)  Płynne ruszenie:
- opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego – w przypadku gdy jest uruchomiony,
- łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika.

Zobacz też: Używana KIA Sportage III

5) Płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka).
6) Nienajeżdżanie kołem na linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk.
7) Nienajeżdżanie na pachołki lub tyczki oraz niepotrącanie ich; warto wiedzieć, że tyczka musi mieć co najmniej 1,5 m wysokości.
8) Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu w wyznaczonym polu zatrzymania.
9) Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu, Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć – osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga hamulec awaryjny, a następnie rusza do przodu, zwalniając go.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kudlicki

Adwokat - specjalista z zakresu prawa karnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »