| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Prawo jazdy > Egzamin > Egzamin teoretyczny i praktyczny na kat. B

Egzamin teoretyczny i praktyczny na kat. B

Czeka Cię egzamin na prawo jazdy kategorii B? Przyda Ci się kilka informacji. Zobacz, krok po kroku, jak wygląda i na co należy zwrócić uwagę podczas zdawania egzaminu teoretycznego i praktycznego na kat B.

Losowy dobór elementów czynności dla każdej osoby egzaminowanej dokonywany jest przez ośrodek egzaminowania przy użyciu urządzenia komputerowego. Urządzenie losuje 1 element spośród elementów określonych w lit. a–e oraz 1 element spośród elementów określonych w lit. f–m. W przypadku gdy ośrodek egzaminowania nie dysponuje odpowiednim urządzeniem komputerowym, losowego doboru elementów części pierwszej zadania dokonuje każda osoba egzaminowana, przed przystąpieniem do wykonania zadania, z zachowaniem podziału losowanych elementów zadania jak dla losowania komputerowego.

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Na wykonanie czynności na placu manewrowym osoba egzaminowana ma nie więcej niż 5 minut, powinna co najmniej wskazać, gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe.
W przypadku dokonywania sprawdzenia świateł STOP i COFANIA osoba egzaminowana może poprosić egzaminatora o potwierdzenie działania światła zewnętrznego.

Polecamy: Podatki 2015 - komplet

2) Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezpieczeństwa (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony), upewnienie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte, włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym.
W lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem, w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za pojazdem, w wewnętrznym lusterku kierowca powinien widzieć przez tylną szybę obszar przestrzeni za pojazdem.
Zagłówki powinny być ustawione blisko za głową na wysokości głowy.

3)  Upewnienie się o możliwości jazdy:
- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu.

4)  Płynne ruszenie:
- opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego – w przypadku gdy jest uruchomiony,
- łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika.

Zobacz też: Używana KIA Sportage III

5) Płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka).
6) Nienajeżdżanie kołem na linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk.
7) Nienajeżdżanie na pachołki lub tyczki oraz niepotrącanie ich; warto wiedzieć, że tyczka musi mieć co najmniej 1,5 m wysokości.
8) Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu w wyznaczonym polu zatrzymania.
9) Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu, Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć – osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga hamulec awaryjny, a następnie rusza do przodu, zwalniając go.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Rudaś

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »