REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach

1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach / fot. Nokian Tyres
1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach / fot. Nokian Tyres
Nokian

REKLAMA

REKLAMA

Firma Nokian Tyres przeprowadziła badania pod kątem dobierania opon przez kierowców do warunków panujących na drogach. Okazało się, że około 30% Polaków jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach, a pod tym względem wypadamy przeciętnie na tle pozostałych europejskich kierowców.
Infografika Nokian Tyres, <a class=opony zimowe, badania kierowców"/>

Nokian Tyres

Nokian

REKLAMA

Według najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Nokian Tyres znaczny odsetek europejskich kierowców przyznaje, że czasem jeździ na oponach, które nie są dostosowane do pogody i warunków panujących na drodze. Badanie wykazało także, że podczas wyboru opon konsumenci z Europy Środkowej kierują się raczej jakością niż ceną.

REKLAMA

Niepokojącym faktem jest to, że kierowcy są skłonni jeździć na oponach, które nie są dostosowane do warunków jazdy. Na przykład korzystają z opon letnich w sezonie zimowym i na odwrót. Według wyników badania najwyższy odsetek, tj. aż 44%, kierowców przyznających się do okazjonalnej jazdy na niewłaściwych oponach odnotowano we Francji. Najbardziej świadomi w tym względzie są niemieccy kierowcy. Jedynie 23% z nich twierdzi, że czasem jeździ na oponach niedostosowanych do warunków. Włochy, Czechy, Polska i Rumunia – czyli pozostałe kraje uwzględnione w badaniu – znajdują się gdzieś pomiędzy tymi skrajnościami.

Jestem zaskoczony, że tak wielu europejskich kierowców wciąż nie zwraca uwagi na parametry funkcjonalne opon i nie przestrzega wskazań dotyczących bezpieczeństwa. Jeżdżąc na niedopasowanych oponach, podejmują zbędne ryzyko. To oczywiste, że prawdziwa opona zimowa nigdy nie zastąpi opony letniej i na odwrót – opona letnia lub całoroczna nie zapewni tak komfortowej i bezpiecznej jazdy w zimowych warunkach po mokrej, oblodzonej lub ośnieżonej nawierzchni, jak opona dostosowana do tej pory roku” – mówi Martin Drazík, manager ds. produktów Nokian Tyres. 

REKLAMA

Przy pytaniu o najczęściej wybierany typ opony – sezonowy czy całoroczny – odpowiedzi różniły się w zależności od kraju. Wyniki ankiety sugerują, że opony całoroczne największą popularnością cieszą się we Francji i Włoszech, podczas gdy w pozostałych krajach uwzględnionych w badaniu preferowane są opony sezonowe.

Udział opon całorocznych w całym rynku Europy Środkowej w ostatnich latach systematycznie rośnie, jednak opony sezonowe to wciąż najpopularniejszy wybór. Faktem jest, że na większości obszarów osobne opony letnie i zimowe będą najlepszym rozwiązaniem. Jednak w miejscach o umiarkowanym klimacie, gdzie kierowcy chcą cieszyć się bezpieczną jazdą na tych samych oponach przez wszystkie pory roku, opony całoroczne będą doskonałym pomysłem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakość > cena

Decydując się na zakup opon, większość respondentów bierze pod uwagę przede wszystkim jakość, dopiero później cenę, a na końcu to, czy wybrana opona jest przyjazna środowisku. Pod tym względem wyniki badania przeprowadzonego w wybranych krajach Europy są bardzo podobne, jeśli nie identyczne. Ponad dwie trzecie ankietowanych z Francji, Niemiec, Włoch, Czech, Polski i Rumunii twierdzi, że podczas kupowania opon to jakość odgrywa główną rolę. Tylko jedna czwarta badanych podaje cenę jako najważniejsze kryterium wyboru. Ponad połowa respondentów uważa opony wysokiej jakości za bezpieczniejsze.

Ankieta Nokian Tyres

Dane zebrane w niniejszym raporcie pochodzą z badania zrealizowanego w tym roku przez Nokian Tyres, producenta opon najwyższej klasy z najdalej wysuniętego na północ zakątka świata. Ankietę przeprowadzono we współpracy z agencją badawczą Ipsos. Odpowiedzi na pytania z kwestionariusza udzieliło 1800 osób z Niemiec, Polski, Czech, Włoch, Francji, Rumunii i Bułgarii.

Źródło: Nokian Tyres

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA