REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach

1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach / fot. Nokian Tyres
1/3 polskich kierowców jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach / fot. Nokian Tyres
Nokian

REKLAMA

REKLAMA

Firma Nokian Tyres przeprowadziła badania pod kątem dobierania opon przez kierowców do warunków panujących na drogach. Okazało się, że około 30% Polaków jeździ na nieprawidłowo dobranych oponach, a pod tym względem wypadamy przeciętnie na tle pozostałych europejskich kierowców.
Infografika Nokian Tyres, <a class=opony zimowe, badania kierowców"/>

Nokian Tyres

Nokian

REKLAMA

Według najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Nokian Tyres znaczny odsetek europejskich kierowców przyznaje, że czasem jeździ na oponach, które nie są dostosowane do pogody i warunków panujących na drodze. Badanie wykazało także, że podczas wyboru opon konsumenci z Europy Środkowej kierują się raczej jakością niż ceną.

REKLAMA

Niepokojącym faktem jest to, że kierowcy są skłonni jeździć na oponach, które nie są dostosowane do warunków jazdy. Na przykład korzystają z opon letnich w sezonie zimowym i na odwrót. Według wyników badania najwyższy odsetek, tj. aż 44%, kierowców przyznających się do okazjonalnej jazdy na niewłaściwych oponach odnotowano we Francji. Najbardziej świadomi w tym względzie są niemieccy kierowcy. Jedynie 23% z nich twierdzi, że czasem jeździ na oponach niedostosowanych do warunków. Włochy, Czechy, Polska i Rumunia – czyli pozostałe kraje uwzględnione w badaniu – znajdują się gdzieś pomiędzy tymi skrajnościami.

Jestem zaskoczony, że tak wielu europejskich kierowców wciąż nie zwraca uwagi na parametry funkcjonalne opon i nie przestrzega wskazań dotyczących bezpieczeństwa. Jeżdżąc na niedopasowanych oponach, podejmują zbędne ryzyko. To oczywiste, że prawdziwa opona zimowa nigdy nie zastąpi opony letniej i na odwrót – opona letnia lub całoroczna nie zapewni tak komfortowej i bezpiecznej jazdy w zimowych warunkach po mokrej, oblodzonej lub ośnieżonej nawierzchni, jak opona dostosowana do tej pory roku” – mówi Martin Drazík, manager ds. produktów Nokian Tyres. 

REKLAMA

Przy pytaniu o najczęściej wybierany typ opony – sezonowy czy całoroczny – odpowiedzi różniły się w zależności od kraju. Wyniki ankiety sugerują, że opony całoroczne największą popularnością cieszą się we Francji i Włoszech, podczas gdy w pozostałych krajach uwzględnionych w badaniu preferowane są opony sezonowe.

Udział opon całorocznych w całym rynku Europy Środkowej w ostatnich latach systematycznie rośnie, jednak opony sezonowe to wciąż najpopularniejszy wybór. Faktem jest, że na większości obszarów osobne opony letnie i zimowe będą najlepszym rozwiązaniem. Jednak w miejscach o umiarkowanym klimacie, gdzie kierowcy chcą cieszyć się bezpieczną jazdą na tych samych oponach przez wszystkie pory roku, opony całoroczne będą doskonałym pomysłem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakość > cena

Decydując się na zakup opon, większość respondentów bierze pod uwagę przede wszystkim jakość, dopiero później cenę, a na końcu to, czy wybrana opona jest przyjazna środowisku. Pod tym względem wyniki badania przeprowadzonego w wybranych krajach Europy są bardzo podobne, jeśli nie identyczne. Ponad dwie trzecie ankietowanych z Francji, Niemiec, Włoch, Czech, Polski i Rumunii twierdzi, że podczas kupowania opon to jakość odgrywa główną rolę. Tylko jedna czwarta badanych podaje cenę jako najważniejsze kryterium wyboru. Ponad połowa respondentów uważa opony wysokiej jakości za bezpieczniejsze.

Ankieta Nokian Tyres

Dane zebrane w niniejszym raporcie pochodzą z badania zrealizowanego w tym roku przez Nokian Tyres, producenta opon najwyższej klasy z najdalej wysuniętego na północ zakątka świata. Ankietę przeprowadzono we współpracy z agencją badawczą Ipsos. Odpowiedzi na pytania z kwestionariusza udzieliło 1800 osób z Niemiec, Polski, Czech, Włoch, Francji, Rumunii i Bułgarii.

Źródło: Nokian Tyres

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    REKLAMA

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA