REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony zimowe – fakty i mity

Opony zimowe – fakty i mity. Fot. Fotolia
Opony zimowe – fakty i mity. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy zawsze zakładać lepsze opony zimowe na przód? Może założyć na różnych osiach opony o różnych właściwościach? Przedstawiamy mity na temat stosowania zimowych opon.

Okres zimowy to bardzo trudny czas dla kierowców. Badania przeprowadzone przez serwis Allegro pokazały, że Polacy coraz bardziej dbają o bezpieczeństwo. Niestety wśród części kierowców utarły się przekonania na temat opon zimowych, które nie zawsze są prawdziwe.

REKLAMA

Zobacz też: Aktualny taryfikator mandatów 2016 r.

Opony zimowe – fakty i mity - Czy zawsze zakładać lepsze opony zimowe na przód?

REKLAMA

- Jednym z mitów, który jest najczęściej powtarzany przez kierowców jest rada, aby zawsze zakładać lepsze opony na przód. Z jednej strony to przednia para kół wykonuje podczas skręcania i hamowania większość pracy – wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii „Motoryzacja” w Allegro.pl – Z drugiej strony warto pamiętać, że gorsze opony założone na tył mogą powodować nadsterowność, czyli mocniejsze zarzucanie auta na śliskiej lub mokrej nawierzchni. Instruktorzy bezpiecznej jazdy odradzają montowanie w samochodzie ogumienia o różnych właściwościach, różnych producentów oraz zakładania opon zimowych wyłącznie na oś napędzaną.

Jedną z częściej powtarzanych opinii jest zalecenie, aby „zimówka” była węższa od opony letniej. Ma to swoją genezę w czasach, gdy producenci rzeczywiście sugerowali takie działanie ze względu na niedoskonałą konstrukcję opony zimowej. Obecnie technologia wytwarzania ogumienia osiągnęła taki poziom, że to zalecenie nie ma już oparcia w rzeczywistości.

Zobacz też: Kiedy wymienić opony na zimowe?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opony zimowe – fakty i mity - na zimę inny rozmiar?

Część kierowców decyduje się na zakup opon zimowych o mniejszej średnicy i jednocześnie wyższym profilu. Wymaga to posiadania drugiego kompletu felg, ale dzięki temu zwiększa się komfort podróżowania i zmniejsza ryzyko uszkodzenia felg. Należy jednak pamiętać, aby średnica zewnętrzna koła była identyczna i zgodna z zaleceniami producenta.

Wśród wielu kierowców panuje opinia, że nie ma sensu stosować w Polsce opon zimowych ponieważ u nas i tak rzadko pada śnieg, a poza tym dobra opona letnia w zupełności poradzi sobie z zimą.

- Nic bardziej mylnego. Nie chodzi bowiem o sam śnieg, ale o temperaturę i specyfikę mieszanki gumowej  opony letniej. Poniżej temperatury granicznej, która określona jest na 7 stopni Celsjusza mieszanka gumowa twardnieje i traci swoje właściwości – wyjaśnia Robert Krotoski, manager kategorii „Motoryzacja” w Allegro.pl.

Zobacz też: Na którą oś montować mniej zużyte ogumienie?

REKLAMA

Niektórzy kierowcy uważają, że opony zimowe, że są głośniejsze i trzeba na nich jeździć wolniej. Przed zakupem warto więc sprawdzić etykietę, która zgodnie z prawem unijnym powinna być umieszczona na każdej nowej oponie. Znajduje się na niej informacja o poziomie hałasu wyrażonym w decybelach.

Na oponie znajduje się również nabity indeks prędkości. To on mówi z jaką maksymalną prędkością można się poruszać danym ogumieniu. Trzeba oczywiście pamiętać, żeby zawsze dostosowywać prędkość do warunków panujących na drodze.

To tylko jedne z najczęściej powtarzanych mitów, które nadal funkcjonują wśród kierowców. Na szczęście z roku na rok coraz więcej Polaków zwiększa swoją świadomość w kwestii bezpieczeństwa i przekonuje się do używania w sezonie zimowym odpowiedniego ogumienia.

Źródło: Materiały prasowe Allegro

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA