| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Opony > Opony A-Z > Energooszczędne opony samochodowe klasy AA!

Energooszczędne opony samochodowe klasy AA!

Dunlop stworzył energooszczędną opone klasy AA. Ma ona ograniczyć spalanie auta, a tym samym obniżyć koszty eksploatacji pojazdu.

Opony z etykietą AA: Dunlop Sport BluResponse

Marka Dunlop sprostała wyzwaniu, które postawiła sobie w 2012 roku: właśnie wprowadza na rynek cztery rozmiary opony Sport BluResponse w klasie AA. Oceny AA na etykiecie to najwyższa klasyfikacja w europejskim systemie etykietowania ogumienia. Oznacza oponę, która osiąga klasę A zarówno pod względem efektywności paliwowej, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni. Jeszcze trzy lata temu był to tylko koncept, dziś kierowcy mogą zamontować ją w swoich autach.

„Tak jak kierowcy, którzy wybierają opony Dunlopa, żyją zgodnie z hasłem Forever Forward (Zawsze do przodu), tak i nasza firma stale dąży do rozwoju innowacji w branży oponiarskiej. Kiedy trzy lata temu po raz pierwszy opracowaliśmy koncepcyjne opony klasy AA, postawiliśmy sobie wyzwanie, że dostarczymy je konsumentom. Dziś z dumą wywiązujemy się z tego zobowiązania i wprowadzamy na rynek cztery opony o najwyższej ocenie na etykiecie” – mówi Alexis Bortoluzzi, dyrektor marki i strategii w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Zobacz też: Goodyear - opona samoczynnie regulująca swoje ciśnienie

Opony zapewniają osiągi, których oczekują użytkownicy marki Dunlop, a także doskonałe właściwości prowadzenia, z których słynie linia opon Sport BluResponse. Intensywne prace inżynierów pozwoliły na osiągnięcie lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni i niższych oporów toczenia, dzięki czemu opona uzyskała ocenę AA na etykiecie.

„Dunlop zaprezentował pierwsze, wtedy jeszcze koncepcyjne opony AA w 2012 roku, dokładnie pierwszego dnia okresu dobrowolnego wdrażania etykiet i do dziś stara się oferować opony o jak najwyższej klasyfikacji. Niemniej w dalszym ciągu apelujemy do Unii Europejskiej o skuteczniejsze egzekwowanie przyjętych standardów. Jesteśmy zdania, że aktualna klasyfikacja opon to doskonały sposób informowania konsumentów o ich zaletach. Warto jednak pamiętać, że etykieta obejmuje jedynie trzy kryteria, podczas gdy nasze zespoły badawczo-rozwojowe analizują ich ponad 50, aby zapewnić bezpieczeństwo, trwałość i wysoką jakość produktów dostarczanych na rynek” – dodaje A. Bortoluzzi.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Kozłowska

Radca prawny, adwokat, specjalista z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »