| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Opony > Opony A-Z > Energooszczędne opony samochodowe klasy AA!

Energooszczędne opony samochodowe klasy AA!

Dunlop stworzył energooszczędną opone klasy AA. Ma ona ograniczyć spalanie auta, a tym samym obniżyć koszty eksploatacji pojazdu.

Opony z etykietą AA: Dunlop Sport BluResponse

Marka Dunlop sprostała wyzwaniu, które postawiła sobie w 2012 roku: właśnie wprowadza na rynek cztery rozmiary opony Sport BluResponse w klasie AA. Oceny AA na etykiecie to najwyższa klasyfikacja w europejskim systemie etykietowania ogumienia. Oznacza oponę, która osiąga klasę A zarówno pod względem efektywności paliwowej, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni. Jeszcze trzy lata temu był to tylko koncept, dziś kierowcy mogą zamontować ją w swoich autach.

„Tak jak kierowcy, którzy wybierają opony Dunlopa, żyją zgodnie z hasłem Forever Forward (Zawsze do przodu), tak i nasza firma stale dąży do rozwoju innowacji w branży oponiarskiej. Kiedy trzy lata temu po raz pierwszy opracowaliśmy koncepcyjne opony klasy AA, postawiliśmy sobie wyzwanie, że dostarczymy je konsumentom. Dziś z dumą wywiązujemy się z tego zobowiązania i wprowadzamy na rynek cztery opony o najwyższej ocenie na etykiecie” – mówi Alexis Bortoluzzi, dyrektor marki i strategii w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Zobacz też: Goodyear - opona samoczynnie regulująca swoje ciśnienie

Opony zapewniają osiągi, których oczekują użytkownicy marki Dunlop, a także doskonałe właściwości prowadzenia, z których słynie linia opon Sport BluResponse. Intensywne prace inżynierów pozwoliły na osiągnięcie lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni i niższych oporów toczenia, dzięki czemu opona uzyskała ocenę AA na etykiecie.

„Dunlop zaprezentował pierwsze, wtedy jeszcze koncepcyjne opony AA w 2012 roku, dokładnie pierwszego dnia okresu dobrowolnego wdrażania etykiet i do dziś stara się oferować opony o jak najwyższej klasyfikacji. Niemniej w dalszym ciągu apelujemy do Unii Europejskiej o skuteczniejsze egzekwowanie przyjętych standardów. Jesteśmy zdania, że aktualna klasyfikacja opon to doskonały sposób informowania konsumentów o ich zaletach. Warto jednak pamiętać, że etykieta obejmuje jedynie trzy kryteria, podczas gdy nasze zespoły badawczo-rozwojowe analizują ich ponad 50, aby zapewnić bezpieczeństwo, trwałość i wysoką jakość produktów dostarczanych na rynek” – dodaje A. Bortoluzzi.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Krzemirski

Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »