REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking opon letnich: test ADAC 2015

Test opon letnich 2015 przeprowadzony przez ADAC Fot. Fotolia
Test opon letnich 2015 przeprowadzony przez ADAC Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Organizacja ADAC przeprowadziła test opon letnich na sezon 2015. Które opony są okazały się najlepsze?

Współczesne samochody cechują się coraz lepszymi osiągami i właściwościami jezdnymi. Tym samym rosną ich wymagania wobec opon. Dlatego testy ogumienia zyskują coraz większe znaczenie. Dowodzą, że parametry poszczególnych modeli opon, nawet z tej samej grupy cenowej, mogą być bardzo zróżnicowane, co przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz koszty eksploatacji. Przed zakupem warto więc zapoznać się z wynikami testów. Eksperci Motointegrator.pl pomogli w podsumowaniu tych najnowszych, na sezon letni 2015.

REKLAMA

Najlepsze opony letnie w rozmiarze 185/60 R14H wg ADAC

Continental ContiPremiumContact 5

ContiPremiumContact 5 w najnowszym teście ADAC wyjątkowo dobrze wypadła w rozmiarze 185/60 R14H. Osiągnęła najlepsze wyniki za zachowanie na mokrej nawierzchni (najważniejszego kryterium testu), jednak na suchym asfalcie musiała uznać wyższość sklasyfikowanego na drugiej pozycji Goodyeara. Pomimo tego, że na tle rywali nie wyróżniała pod względem efektywności paliwowej oraz zużycia paliwa, dzięki zrównoważonym właściwościom trakcyjnym na podłożu suchym i mokrym zajęła pierwszą pozycję.

Zobacz też: Opona letnia z homologacją zimową!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Goodyear EfficientGrip Performance
Model EfficientGrip Performance w rozmiarze 185/60 R14H okazał się bezkonkurencyjny w testach na suchej nawierzchni, zaś na podłożu mokrym wypadł nieznacznie gorzej od opony Continentala. Na tle pozostałych testowanych opon uzyskał bardzo zbliżone oceny za efektywność paliwową i odporność na zużycie, które nie okazały się jego najmocniejszymi stronami.

Nokian Line

Nokian to marka, której opony zimowe cieszą się dużą popularnością w naszym kraju. Wyniki najnowszych testów ADAC potwierdzają jednak, że Nokian również będzie dobrym wyborem na lato. Model Line pod względem zachowania na nawierzchni suchej i mokrej wypadł nieznacznie gorzej w porównaniu z dwiema czołowymi oponami testu, natomiast zdecydowanie pokonał je w kategorii odporności na zużycie, dzięki czemu wywalczył trzecią pozycję.

Najlepsze opony letnie w rozmiarze 205/55 R16V wg ADAC

Michelin Primacy 3

W teście opon letnich w rozmiarze 205/55 R16V najlepiej wypadł model Primacy 3 od Michelina. Pomimo przeciętnych właściwości na nawierzchni mokrej, pierwsze miejsce osiągnął dzięki połączeniu najlepszych parametrów w teście na nawierzchni suchej z wyjątkowo wysoką odpornością na zużycie.

Goodyear EfficientGrip

REKLAMA

Performance EfficientGrip Performance w teście 205/55 R16V potwierdził swoje świetne właściwości. Zyskał jedną z najwyższych not za zachowanie na mokrej nawierzchni, zaś na suchej tylko nieznacznie ustąpił pierwszemu Michelinowi i trzeciemu Continentalowi. Wyniki testów dowodzą, że EfficientGrip Performance niezależnie od rozmiaru zapewni zrównoważone parametry na suchym oraz mokrym asfalcie.

Continental ContiPremiumContact 5
Trzecia pozycja ContiPremiumContact 5 w teście 205/55 R16V to wynik nieco niższych ocen uzyskanych na nawierzchni mokrej. Jednak na suchej ContiPremiumContact 5 potwierdziły, że są nie do pokonania. Zajęłyby 1. lokatę, gdyby nie niższa odporność na zużycie w porównaniu z Primacy 3.

Warto zaznaczyć, że w pewnym zakresie wyniki powyższych testów można odnieść również do „sąsiednich” rozmiarów opon w zakresie +10/-10 mm w przypadku szerokości, a więc dla opon w rozmiarach 175/60 R14 i 195/60 R14 oraz 195/55 R16 i 216/55 R16.

REKLAMA

 - Najnowsze testy opon letnich ADAC nie przyniosły żadnych niespodzianek. Wśród czołowych opon dominują te najbardziej uznanych producentów klasy premium, które już w ubiegłych latach zyskiwały szczególną rekomendację ADAC. Poszczególne modele zmieniają się jedynie miejscami w czołówce, co potwierdza ich najlepsze właściwości. Pamiętajmy, że montaż dobrych opon warto powierzyć profesjonalnemu serwisowi, na przykład sieci Motointegrator Partner. Nawet najlepsze ogumienie, zamontowane niezgodnie z odpowiednimi standardami nie spełni pokładanych w nim oczekiwań – mówi Jan Frączak, ekspert Motointegrator.pl

Pamiętajmy, że wyniki testów to tylko jedno z kryteriów, które powinniśmy brać pod uwagę podczas doboru opon. Warto sprawdzić, czy dany rozmiar opony (wraz z indeksami prędkości i nośności) posiada homologację od producenta auta, do którego ma być przeznaczona. W razie wątpliwości zawsze możemy skorzystać z wiedzy profesjonalnych doradców klienta, którzy pomogą nam dobrać najlepsze opony do naszego stylu jazdy i samochodu.

Źródło: materiały prasowe Motointegrator.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA