REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Klasa opony, opory toczenia i różnica w zużyciu paliwa

Etykieta na oponie
Etykieta na oponie
Oponeo.pl

REKLAMA

REKLAMA

Etykiety na oponach klasyfikują je pod kątem przyczepności, oporów toczenia i drogi hamowania. Jakie w praktyce przekłada się rodzaj etykiety na jakość opony?

Goodyear rozwija opony o niskim oporze toczenia

Oprócz opon koncepcyjnych, na targach w Genewie Goodyear przedstawi również rozwiązania, które mogą sprostać aktualnym wyzwaniom związanym z mobilnością. Wielokrotnie nagradzane opony letnie EfficientGrip Performance według europejskiego systemu etykietowania uzyskały klasę A zarówno w kategorii oporu toczenia, jak i w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Nowe opony EfficientGrip Performance klasy AA w ośmiu nowych rozmiarach oferują konsumentom jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, ograniczenie zużycia paliwa oraz skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z niżej notowanym oponami.

REKLAMA

Etykiety opon a realne korzyści dla ich użytkownika

Etykieta określa drogę hamowania opony na mokrym asfalcie przy prędkości 80 km/godz. W przypadku samochodu osobowego hamującego z pełną siłą przy prędkości 80 km/godz. komplet opon klasy A może skrócić drogę hamowania nawet o 18 metrów (cztery długości samochodu) w porównaniu z kompletem opon klasy F. W sytuacji awaryjnej nawet jeden metr może stanowić istotną różnicę.

Zobacz też: Goodyear - opona samoczynnie regulująca swoje ciśnienie

REKLAMA

(Źródło: Badanie wpływu przeprowadzone przez Komisję Europejską - SEC (2008) 2860. Pomiaru dokonano zgodnie z metodą testową opisaną w regulacji EC 1222/2009). Droga hamowania może się różnić w zależności od warunków drogowych i innych czynników. Kierowcy powinni zawsze przestrzegać zalecanych dystansów hamowania podczas jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Różnica między oponą klasy A i G może przełożyć się na różnicę w zużyciu paliwa wynoszącą nawet 7,5%. Zastosowanie opony klasy A zamiast klasy G może zaoszczędzić ponad 6 litrów paliwa na dystansie 1000 km. Przy średniej cenie paliwa  1.50 euro za litr i całkowitej żywotności opony wynoszącej 35 tys. kilometrów, może to oznaczać potencjalną oszczędność ponad 300 euro przez cały okres eksploatacji opony. (Źródło: Badanie wpływu przeprowadzone przez Komisję Europejską SEC (2008) 2860. Pomiaru dokonano zgodnie z metodą testową opisaną w regulacji EC 1222/2009).  Faktyczne zużycie paliwa i oszczędności będą się różnić m.in. w zależności od ciśnienia powietrza w oponie, masy pojazdu i stylu jazdy.

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA