REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Formy do letniej opony z homologacją zimową wyprodukują w Polsce

Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza na świecie opona letnie z homologacją do używania w okresie zimowym będzie produkowana we Francji. W Polsce zostaną stworzone formy niezbędne do produkcji innowacyjnego ogumienia.

Zatrudniająca ponad 4 tys. osób fabryka Michelin w Olsztynie będzie wytwarzać formy do innowacyjnego produktu tego koncernu - opony letniej, posiadającej jednocześnie homologację zimową. Z rozwoju zakładu cieszą się samorządowcy; dla związkowców najważniejsza jest stabilność zatrudnienia.

REKLAMA

Olsztyński zakład to największa fabryka Michelin w Europie. Jej kierownictwo ocenia, że decyzja o produkcji formy do ważnego dla koncernu produktu właśnie w Olsztynie to powód do dumy i dowód uznania władz grupy dla polskiego zakładu.

Zobacz też: Opona letnia z homologacją zimową!

REKLAMA

Nową oponę zaprezentowano we wtorek w miejscowości Divonne-Les-Bains na granicy Francji i Szwajcarii. Według przedstawicieli koncernu jest to pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową. Podkreślają, że nie jest to klasyczna opona uniwersalna (całoroczna), ale taka, która uzyskała najwyższą klasę przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno według kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych – tym samym można jej używać przez cały rok.

Same opony będą produkowane we Francji, ale formy do nich – w Olsztynie. Dyrektor polskiej fabryki Jarosław Michalak ocenia, że powierzenie zakładowi produkcji form do takiej opony to „powód do dumy".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"To także dowód, że Zakład Form, podobnie jak cała olsztyńska fabryka, należy do najnowocześniejszych na świecie. Inwestycje Grupy Michelin w Olsztynie i kompetencje pracowników umożliwiają produkowanie najbardziej wymagających technologicznie produktów"- powiedział w rozmowie z PAP dyrektor, podkreślając rozwój i modernizację fabryki w ciągu minionych 20 lat, od kiedy dawny olsztyński Stomil stał się częścią globalnego koncernu. Obecnie Michelin to największy pracodawca i eksporter na Warmii i Mazurach.

Szef Solidarności w olsztyńskim zakładzie Jan Napierała uważa, że produkcja form do nowej opony to możliwość rozwoju dla fabryki i załogi. „Nas to cieszy, bo oznacza stabilność pracy. To jest inwestycja w nowe technologie i perspektywa rozwoju nie na rok czy dwa, ale na wiele lat. Fabryka pozyskując technologie +z wyższej półki+ zapewnia możliwości kształcenia kolegów z innych fabryk, a przez to umożliwia rozwój pracowników”- dodał.

Zobacz też: Czy instalacje LPG pogarszają osiągi samochodu?

REKLAMA

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz podkreślił duże znaczenie fabryki dla stolicy Warmii i Mazur. Przypomniał, że w ciągu ostatnich 2-3 lat w olsztyńskim zakładzie było realizowanych 10 inwestycji; tyle pozwoleń na budowę miasto wydało. Chodzi m.in. o nowe obiekty centrum logistycznego czy rozbudowę hali produkcyjnej opon rolniczych.

„Cieszymy się z tego, że Michelin w Olsztynie się rozwija, mimo trudnej sytuacji ekonomicznej na świecie. To właśnie olsztyńska fabryka jest +oczkiem w głowie+ Grupy Michelin; ponadto jest zarządzana przez polskie kierownictwo”- powiedział PAP prezydent miasta.

„Możemy powiedzieć, że oznacza to pełne zaufanie właścicieli do Olsztyna; do potencjału, który tutaj istnieje, do mieszkańców i ludzi, którzy w Olsztynie pracują” – dodał Grzymowicz.

Michelin działa w Polsce od 1994 r. W grudniu 1995 r. Grupa Michelin kupiła pakiet większościowy akcji olsztyńskiej fabryki, stając się partnerem strategicznym i inwestorem. Fabryka w Olsztynie produkuje opony rolnicze, osobowe, dostawcze i ciężarowe. Znajdują się tu także zakłady form, kordów i mieszanek. Michelin w Olsztynie zatrudnia 4,2 tys. pracowników. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA