REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opona letnia z homologacją zimową!

Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową.
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Michelin poinformował świat, że stworzył pierwszą na świecie oponę letnią z homologacją zimową. Co więcej na etapie projektu była testowana m.in. w Polsce. Czym opona Michelin CrossClimate różni się od opon całorocznych?

Pierwsza letnia opona z homologacją zimową

Michelin zaprezentował pierwszą letnią oponę, która dostała jednocześnie homologację zimową, co potwierdza umieszczone na boku opony logo 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake). Oznacza to, że ta opona może być używana zimą również w krajach gdzie opony zimowe są obowiązkowe.

REKLAMA

Według zapewnień producenta w przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. Najnowsza opona to efekt połączenia technologii produkcji ogumienia zimowego i letniego – do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

Zobacz też: Opony homologowane do modelu samochodu

Cechy pierwszej letniej opony z homologacją zimową:

Opona została już poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TUV-Sud Product Service i DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi zarówno letnie jak i zimowe oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku – między innymi kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni. Cechują ją:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:

- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.

- Opona ma niskie opory toczenia. Inżynierowie Michelin zredukowali wytwarzanie ciepła dzięki zastosowaniu krzemionki najnowszej generacji, która została dodana do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem.

2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.

REKLAMA

- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych Michelin. Ich geometria jest skomplikowana, są pofalowane, a ich szerokość się zmienia. W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”- wczepiając się w śnieg i zwiększając trakcję.

- Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu: w kierunku poprzecznym dzięki bardziej ostremu kątowi w centrum o raz w kierunku wzdłużnym, gdzie klocki  bardziej się otwierają.

- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. Innymi słowy, lamele zamykają się dla uzyskania większej sztywności klocków bieżnika, co daje lepszą stabilność opony niezależnie od sił na jakie napotyka podczas: trakcji, hamowania i trzymania w zakręcie.

3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości, zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

Zobacz też: Na zimę stosować węższe opony?

Michelin CrossClimate nie jest oponą całoroczną, choć jest przeznaczona do użytku przez cały rok

REKLAMA

Michelin CrossClimate nie jest oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach zarówno latem jak i zimą), lecz oponą letnią z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie – uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych.

Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. To opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.

Zobacz też: Opony, które same się uszczelniają

Pierwsza opona letnia z homologacją zimową - kiedy trafi do sprzedaży?

W maju 2015, po wejściu na rynek, Michelin CrossClimate będzie dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali i pokryje w ten sposób 70 proc. potrzeb rynku europejskiego. Wprowadzenie następnych rozmiarów planuje się na rok 2016.

Według zapewnień producenta CrossClimate to przykład zastosowania idei Michelin Total Performance czyli połączenia wszystkich osiągów opony na wysokim poziomie. Oznacza to, że podnoszenie jednego parametru opony nigdy nie wiąże się z pogorszeniem innych osiągów.

Źródło: Materiały prasowe Michelin

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA