| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Opony > Opony A-Z > Opony, które same się uszczelniają

Opony, które same się uszczelniają

Samouszczelniające się opony, które stracą swych właściwości nawet po przebiciu, to nowy projekt koncernu Michelin. Już od 2015 roku będą one dostępne w sprzedaży.

Oporna odporna na przebicie

Od przyszłego roku będzie można jeździć samochodami wyposażonymi w opony odporne na przebijanie. Samouszczelniająca się opona wyprodukowana przez Michelin została po raz pierwszy zaprezentowana podczas światowego spotkania Michelin Challenge Bibendum, które odbyło się w chińskim mieście Chengdu.

Produkcja samouszczelniających się opon jest możliwa dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii MICHELIN Selfseal, która pozwala utrzymywać ciśnienie w przebitych oponach osobowych i dostawczych. Technologia MICHELIN Selfseal sprawi, że nie trzeba już będzie wyposażać samochodów w opony zapasowe i podnośniki, co wpłynie zarówno na komfort jazdy, jak i ochronę środowiska. Brak opony zapasowej zredukuje masę aut o około 30 kg, co przełoży się na zmniejszenie zużycia paliwa.

Jak działa samouszczelniająca się opona?

Innowacja opatentowanej technologii MICHELIN Selfseal, zaprezentowanej podczas Michelin Challenge Bibendum, polega na wykorzystaniu nowatorskiej mieszanki gumowej, która zasklepia się natychmiast po przebiciu bieżnika. Konstruktorzy osiągnęli ten efekt dzięki umieszczeniu wewnątrz opony stabilnej warstwy uszczelniającej wykonanej z naturalnego kauczuku. Takie ogumienie nie zawiera płynnych polimerów, przez co wyeliminowano zjawisko wibracji. W przypadku przebicia opony technologia MICHELIN Selfseal naprawia ją już w momencie uszkodzenia. Usterka nie wymaga żadnych dalszych interwencji kierowcy i nie ogranicza prędkości jazdy. Należy też podkreślić, że zastosowanie technologii Selfseal nie wpływa na zużycie bieżnika, a także na inne osiągi opon, takie jak przyczepność i opory toczenia.

– Choć dział Badań i Rozwoju Michelin dysponuje rocznym budżetem przekraczającym 500 milionów euro oraz zatrudnia kilkuset naukowców, prace nad tego typu zaawansowanymi technologiami trwają nawet pięć lat od chwili narodzenia się idei do wprowadzenia opony do seryjnej produkcji – mówi Tomasz Młodawski, ekspert opon osobowych i dostawczych Michelin.

Michelin Challenge Bibendum w Chengdu to spotkanie przedstawicieli przemysłu motoryzacyjnego, firm transportowych – udział w nim wzięło około 5 tysięcy samorządowców, naukowców, ekspertów i polityków z 80 krajów. Spotkanie propaguje innowacyjny, bezpieczny, ogólnodostępny, tańszy i ekologiczny transport. Ekspozycje i sale konferencyjne podczas 12. edycji Michelin Challenge Bibendum w Chengdu zajmowały ponad milion metrów kwadratowych.

Chińskie miasto Chengdu, gdzie odbyło się Michelin Challenge Bibendum, nie bez powodu zostało wybrane na miejsce premiery nowej technologii. W liczącej 14 mln mieszkańców aglomeracji Chengdu liczba samochodów tylko w ostatnim roku wzrosła o 40 proc. Co ważne, statystyki wskazują, że w krajach azjatyckich opona ulega przebiciu po przejechaniu 3 tys. km. Dla porównania ta sama opona w Europie ulega przebiciu co 75 tys. km. Te dane wskazują, że innowacja będzie ważna także dla azjatyckiej motoryzacji.

Źródło: materiały prasowe Michelin

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Duże Odszkodowania

Kancelaria odszkodowawcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »