REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dunlop StreetResponse2 - nowa opona do małych aut

Dunlop StreetResponse2 opona
Dunlop StreetResponse2 opona
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Opona Dunlop StreetResponse2 powstała z myślą o właścicielach niedużych, miejskich aut, którzy oczekują opon o dobrych właściwościach trakcyjnych za relatywnie nieduże pieniądze.

Opony Dunlop StreetResponse2

Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon high i ultra high performance, wprowadza na europejski rynek model StreetResponse2. Nowe opony, przeznaczone do małych pojazdów umożliwiają wykorzystanie najlepszych właściwości opon Dunlop w tym segmencie.

REKLAMA

Nowe opony StreetResponse2, dostępne w rozmiarach 13, 14 i 15 cali, osiągają lepsze rezultaty na mokrej i suchej nawierzchni: krótszą drogę hamowania i wydłużenie przebiegów o 10% w porównaniu z poprzednim modelem (testowane w zakładach badawczo-rozwojowych Goodyear w Mireval we Francji w 2013 r. W oparciu o wyniki wew. testów z zastosowaniem opony o rozmiarze 175/65 R14 T na samochodzie Ford Fiesta 1.6i.)

Zobacz też: Czujniki TPMS obowiązkowo w każdym samochodzie

REKLAMA

„Projektując nową oponę przeznaczoną do małych samochodów dołożyliśmy wszelkich starań, aby posiadała wszystkie parametry jakościowe charakterystyczne dla Dunlopa. Dzięki temu StreetResponse2 wyróżnia się m.in. solidną przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni” – powiedział Guillaume Carli, dyrektor marki Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Aby ułatwić prowadzenie na mokrej nawierzchni, opracowano nowy kształt opony, o bardziej zaokrąglonym konturze, który skutecznie przecina warstwę wody. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika o podwójnym, szerokim rowku obwodowym pomaga odprowadzać wodę z podłoża. Dodatkowym czynnikiem poprawiającym przyczepność na mokrej nawierzchni są liczne nacięcia i rowki poprzeczne, których zadaniem jest usuwanie wody z bieżnika. Technologie te pomagają zmniejszyć ryzyko aquaplaningu i skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem opony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na suchej nawierzchni opona Dunlop StreetResponse2 radzi sobie doskonale za sprawą solidnego centralnego żebra, które poprawia przyczepność podczas skrętów. Natomiast ogólna konstrukcja i niewielka masa opony przekładają się na niższy opór toczenia.

Zobacz też: Porsche Macan na nowych oponach Michelin

REKLAMA

„StreetResponse2 zapewnia też lepsze parametry jeśli chodzi o drogę hamowania – w porównaniu z poprzednim modelem skróciliśmy ją o dwa metry na mokrej nawierzchni i półtora metra na suchej. Włożyliśmy również wiele pracy w inne niezwykle istotne kryterium – żywotność. Opona Dunlop StreetResponse2 imponuje wydłużeniem przebiegów o 10% w porównaniu z poprzednim modelem za sprawą wielu ulepszeń zastosowanych podczas projektowania (testowane w zakładach badawczo-rozwojowych Goodyear w Mireval we Francji w 2013 r. W oparciu o wyniki wew. testów z zastosowaniem opony o rozmiarze 175/65R14 T na samochodzie Ford Fiesta 1.6i.)" – dodał Guillaume Carli.

Efektem udoskonaleń w stosunku do pierwszej generacji opon StreetResponse jest skrócenie drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Opona hamuje na mokrej nawierzchni na dystansie o 6% krótszym niż poprzedni model, co oznacza 2 metry różnicy przy hamowaniu z 80 km/h do zatrzymania. Na suchej nawierzchni opona hamuje na dystansie o 4% krótszym niż poprzedni model, co oznacza 1,5 metra przy hamowania ze 100 km/h do zatrzymania na suchej nawierzchni.

Przyczepność opony na mokrej nawierzchni

Dunlop StreetResponse2 posiada ocenę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i ocenę C w zakresie oporu toczenia (W oparciu o 20 rozmiarów opon wprowadzonych dotychczas na rynek, z czego 18 (90%) posiada klasyfikację BC), co czyni ją jedną z najlepiej klasyfikowanych opon – w ramach europejskiego systemu etykietowania ogumienia – w swojej kategorii na rynku europejskim.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance,
z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy.

Źródło: materiały prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o. o.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA