REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Goodyear UltraGrip 8 Performance - opis i dane techniczne

Goodyear Ultra Grip 8 Performance
Goodyear Ultra Grip 8 Performance
Goodyear

REKLAMA

REKLAMA

Opona Goodyear UltraGrip 8 Performance to ulepszona wersja modelu UltraGrip 8. Inny projekt bieżnika przełożył się na jej lepsze właściwości trakcyjne.

Goodyear UltraGrip 8 Performance

REKLAMA

Zapewniająca wysokie osiągi opona zimowa, przeznaczona do jazdy w trudnych warunkach - sprawdza się na śniegu, błocie pośniegowym, jak i na oblodzonych drogach. Bieżnik UltraGrip 8 Performance, wykonany z nowoczesnej mieszanki gumowej, utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, dając pewniejsze prowadzenie auta zimą.

REKLAMA

UltraGrip 8 Performance dzięki zastosowaniu trzech różnych technologicznie typów lamel, zapewnia sztywność bieżnika i doskonałe prowadzenie w zimowych warunkach. Gęsto ułożone hybrydowe lamele poprawiają przyczepność opony, a większa liczba krawędzi – wynikająca z bardziej zróżnicowanego rozstawu bloków bieżnika – przyczynia się do poprawy ogólnego zachowania opony na śniegu. Postęp w precyzji prowadzenia znalazł również odzwierciedlenie w wynikach niezależnych testów – stwierdzono poprawę prowadzenia na śniegu o średnio 3% w porównaniu z produktami konkurencji1. UltraGrip 8 Performance posiada również specjalnie zaprojektowany, obwodowy rowek, który poprawia przyczepność boczną.

Zobacz też: Dunlop Winter Response 2 – nowa opona zimowa!

Goodyear UltraGrip 8 - hamowanie

REKLAMA

Przy hamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pług śnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6% w porównaniu do trzech konkurencyjnych opon2, a ustawienie  pod różnym kątem bloków bieżnika poprawia właściwości trakcyjne. Opadom śniegu zawsze towarzyszy błoto pośniegowe, dlatego opona ma szersze rowki barkowe umożliwiające skuteczne oczyszczanie bieżnika. Większa powierzchnia styku w strefie środkowej poprawia parametry hamowania i daje większą kontrolę na lodzie w porównaniu z oponami poprzedniej generacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na mokrej nawierzchni kierunkowa konstrukcja bieżnika z hydrodynamicznymi rowkami rozprasza wodę spod czoła opony, poprawiając odporność na aquaplaning, a na suchej nawierzchni żebro centralne zwiększa precyzję kierowania i manewrowania. Wyniki niezależnych testów3 potwierdziły, że wśród testowanych opon UltraGrip 8 Performance wyróżnia się najlepszym prowadzeniem na mokrych drogach, a także osiąga jedne z najniższych oporów toczenia.

1W porównaniu ze średnimi wynikami trzech wiodących konkurentów na śniegu, pomiary zostały wykonane przez TÜV SÜD Automotive w marcu 2012 r.; rozmiar opon: 225/45R17 94V; samochód testowy: Audi A3 1.8 TFSI Sportback; miejsce : Ivalo (Finlandia), Mireval (Francja); raport nr 76248182

2TÜV SÜD, raport nr 76248182.

3TÜV SÜD, raport nr: 76248182.

UltraGrip 8 Performance jest dostępna w następujących rozmiarach:

215/60R16 95H 225/50R17 94H
215/60R16 95H 225/50R17 98H XL
215/60R16 99H XL 225/50R17 98V XL
225/60R16 98H 235/50R18 101V XL
235/60R16 100H 255/50R19 107V XL
215/60R17 96H 205/45R17 88V XL
195/55R15 85H 215/45R17 91V XL
205/55R16 94V XL 225/45R17 91H
215/55R16 93H 225/45R17 94H XL
215/55R16 97H XL 225/45R17 94V XL
225/55R16 95H 235/45R17 97V XL
225/55R16 99V XL 245/45R17 99V XL
215/55R17 98V XL 225/45R18 95V XL
225/55R17 97H 235/45R18 98V XL
225/55R17 101V XL 225/40R18 92V XL
235/55R17 103V XL 235/40R18 95V XL
205/50R17 93H XL 245/40R18 97V XL
205/50R17 93V XL 255/40R19 100V XL
215/50R17 95V XL 255/35R19 96V XL
235/55R18 104V XL

Zobacz też: Opony zimowe – nowe czy używane?

Źródło: materiały prasowe Goodyear

Goodyear Ultra Grip 8 Performance
Goodyear
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA