Posiadacze miejskich samochodów o małych gabarytach powinni rozważyć zakup ekonomicznych opon
o niskich oporach toczenia i niewielkim generowanym hałasie zewnętrznym. Kompaktowe auta poruszające się w miejskim ruchu na ogół wyposażone są w oszczędne i łatwe w eksploatacji opony.
W dobie większego nacisku na ekologię, ogumienie dedykowane małym sedanom i hatchbackom wykonane jest również z materiałów proekologicznych i przyczyniających się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
- Bridgestone Ecopia EP001S to pierwsza opona na świecie o najwyższej klasie AA, zarówno w kryterium hamowania na mokrej nawierzchni, jak i oszczędności paliwa w Europie i Japonii.
reklama
reklama
Opony o asymetrycznym bieżniku dedykowane są samochodom, których kierowcy chcą poczuć prawdziwą moc swojego auta. Dwie strefy bieżnika – zewnętrzna i wewnętrzna – decydują o lepszych właściwościach jezdnych odpowiednio na suchej i mokrej nawierzchni. W przypadku opon sportowych, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na indeks prędkości i stosować wyłącznie opony o indeksie równym lub wyższym zalecanemu przez konstruktorów. Opony UHP (Ultra High Performance)
o wysokich indeksach prędkości H i powyżej, zaleca się zakładać w samochodach o dużej mocy silnika, limuzynach oraz autach średniej klasy, których kierowcy oczekują od opon wysokiej niezawodności
i doskonałych osiągów.
- Bridgestone Potenza S001 to sportowa opona UHP montowana na pierwszy montaż m.in. w Ferrari 458 Italia i Aston Martin Rapide.
Na długie trasy najlepszym wyborem będzie opona turystyczna. W drodze liczy się bezpieczeństwo, dlatego kierowcy pokonujący wiele kilometrów powinni o nie zadbać w szczególności. Dobre opony segmentu turystycznego muszą skutecznie odprowadzać wodę, radzić sobie na każdej nawierzchni
i trzymać auto podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, warto rozważyć opony zabezpieczające przed niebezpieczeństwem utraty kontroli w razie przebicia opony.
- Bridgestone Turanza T001 to opony o wytrzymałym bieżniku, dostępne w dużej rozpiętości rozmiarowej do wielu popularnych modeli aut. Model Turanza T001 zyskał uznanie automobilklubu ADAC oraz magazynu Auto Zeitung, otrzymując tytuł „Bardzo zalecanej”.
Zobacz też: Czy na zimę jest zalecane inne ciśnienie w oponach?
W zimowym okresie najlepiej sprawdzają się opony o kierunkowej budowie bieżnika. Należy pamiętać, że opona taka wraz z felgą musi być zamontowana w odpowiedni sposób zgodnie z przeznaczonym kierunkiem toczenia. Taka informacja widnieje na strefie bocznej opony i oznaczona jest symbolem strzałki. Charakterystyczna konstrukcja bieżnika w kształcie litery V wspomaga drenaż wody i błota pośniegowego, zmniejszając ryzyko aquaplaningu – powstania tzw. poduszki wodnej i ślizgania się na warstwie wody. Ważne, aby zimowa opona była specjalnie wzmocniona, ponieważ w temperaturach bliskich i poniżej zera mieszanka gumowa może ulec przekształceniu na poziomie cząsteczkowym, dlatego zimowe ogumienie wymaga zastosowania dodatkowych kompozytów, takich jak krzemionka.