REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Koło zapasowe w sprayu - jak go używać?

Tomasz Korniluk
Opony
Opony

REKLAMA

REKLAMA

W nowych autach najczęściej spotykanym widokiem po otwarciu  miejsca na koło zapasowe - jest brak koła zapasowego. Producenci oferują tańszą alternatywę - puszkę z awaryjnym uszczelniaczem opon. Jest łatwa w obsłudze i pozwala na szybkie pozbycie się "kapcia".

Puszkę z awaryjnym uszczelniaczem opon bez problemu kupimy w sklepie z częściami do samochodów, na stacji benzynowej czy w dziale motoryzacyjnym większego supermarketu. Jest wielu producentów takich spray’ów i są oferowane różne wielkości puszek - stosowanych w zależności od wymiarów opony - im większa jej szerokość i wysokość, tym więcej środka należy użyć. Ceny koła zapasowego w spray’u wynoszą zwykle od 20 do 40 zł. Przed użyciem musimy przeczytać dokładnie instrukcję obsługi, ponieważ producenci stosują różne zalecenia. Czasami puszka musi być ustawiona do górny dnem, przy jednych spray'ach trzeba wyciągnąć np. gwóźdź który przebił oponę, przy innych nie jest to konieczne.

REKLAMA

Zobacz również: Jak wybrać łańcuchy na koła?

Samo użycie awaryjnego uszczelniacza opon jest dość proste. Wystarczy rurkę wychodzącą z puszki wpiąć do wentyla w kole i przycisnąć przycisk na puszce. Gdy opróżnimy całą zawartość puszki, odpinamy wężyk i zakręcamy korek wentyla w oponie. Nie trzeba pompować uszkodzonej opony, mimo iż po wpuszczeniu zawartości spray’u opona wydaje się być pusta. Wystarczy podjechać kawałek i na skutek wstrząsów wpuszczona do opony zawartość spray’u gwałtownie rozpręży się i szczelnie wypełni oponę, jednocześnie zatykając dziurę.

Zobacz również: Czy warto pompować koła azotem?

Po całym zabiegu należy zatrzymać się przy najbliższej stacji benzynowej, by sprawdzić ciśnienie w naprawionej oponie. Powinno być ono prawidłowe, ale pamiętajmy, że koło zapasowe w spray'u nie daje 100% gwarancji, że koło będzie szczelnie. Spray’u nie powinno używać się w przypadku większych dziur, przetarć, rozcięć oraz przy przebiciu bocznej części opony. Naprawiane spray'em koło należy w miarę szybko zawieść do wulkanizatora, ponieważ spray to tylko krótkotrwałe rozwiązanie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA