| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Opony > Opony A-Z > Jak nie zostać naciągniętym podczas wymiany opon?

Jak nie zostać naciągniętym podczas wymiany opon?

Na wstępie należy zaznaczyć, że nie wszyscy wulkanizatorzy są nieuczciwi.  Niestety część z nich tylko czeka aby wykorzystać okazję i naciągnąć nieświadomego użytkownika. W artykule prezentujemy na co zwrócić szczególną uwagę.

Konsekwencji złego montażu jest wiele: od bicia koła znacznie zmniejszającego komfort jazdy, częstego „flaka”, uszkodzenia felg, a nawet od odkręcenia się koła w trakcie jazdy. Wulkanizatorzy o tym wiedzą, ale czasem jakby nie chcą o tym pamiętać. Jeżeli mamy taką okazję zwróćmy uwagę na kilka istotnych elementów.

Zobacz również: Na co wpływa zmiana rozmiaru kół?

1. Koła z felgami powinny być zakładane na maszynach montażowych z plastikowymi końcówkami. Te z metalowymi mogą je porysować,

2. Felga przed montażem powinna być oczyszczona z zabrudzeń, szczególnie w miejscach, w których styka się z oponą,

3. Opony kierunkowe powinny być montowane w kierunku obrotu, opony symetryczne mogą być zakładane dowolnie,

Zobacz również: Jak prawidłowo eksploatować opony?

4. Koła zawsze należy wyważyć,

5. Piasty powinny być oczyszczone i pozbawione rdzy,

6. Koła powinny zostać dokręcone kluczem dynamometrycznym z właściwą siłą, tak, aby kierowca w razie potrzeby mógł odkręcić je przy użyciu tradycyjnych urządzeń.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Zaremba

Trener, facylitator, coach, właściciel firmy szkoleniowej Media Plus. Współzałożyciel Akademii Facylitacji, członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Facylitatorów (IAF). Ukończyła studia podyplomowe w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania L. Koźmińskiego w Warszawie w specjalności Szkolenie i rozwój. Doświadczony trener w zakresie zarządzania ludźmi, obsługi klienta i sprzedaży oraz prowadzenia szkoleń. Jest też twórcą autorskich programów dla studiów podyplomowych uczelni wyższych, oraz autorem gier rozwojowych. Jest członkiem grupy doradczej do spraw CSR przy Ministerstwie Rozwoju. Od lat wykorzystuje metody i techniki facylitacyjne w kontekście rozwoju ludzi i organizacji. Przeszkolona przez ICA-UK, ostatnio specjalizuje się w metodach pracy grupowej Technology of Participation

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK