| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Opony > Felgi > Felgi tunerskie - poradnik kupującego

Felgi tunerskie - poradnik kupującego

Jakie felgi wybrać? Wybór sprowadza się zasadniczo do kategorii estetyki. "Stalówki" są wytrzymałe i tanie. Alufelgi są ładne ale i podatne na uszkodzenia.

Używane nie znaczy gorsze, ale można się nieźle naciąć i kupić felgi krzywe bądź porysowane. Trzeba to dokładnie wcześniej sprawdzić, nawet wydając kilka złotych na wizytę w warsztacie, gdzie specjalista oceni ich stan.Na koniec najważniejsze – szukając felg skup się na właściwym rozmiarze. Sprawdź, jakie felgi wejdą do Twojego auta, jaka jest liczba i rozstaw śrub mocujących oraz średnica otworu centrującego. Może się okazać, że te śliczne, na których Twój bolid wyglądałby najbardziej rasowo po prostu nie pasują...

Oto wszelkie parametry, które mogą być przydatne podczas dobierania nowych felg:
● rozmiar felgi, np. 6x14 – szerokość i zewnętrzna średnica felgi, w calach
● rozstaw śrub, np. 4x108 – liczba śrub/otworów do mocowania felgi oraz średnica okręgu, na którym te otwory są rozstawione
● ET - offset lub odsadzenie felgi: odległość płaszczyzny symetrii felgi od płaszczyzny montażowej. Podawany jest w mm, charakterystyczny dla różnych modeli felg.
● Ø - średnica wewnętrzna otworu centralnego felgi, w mm. W przypadku różnicy pomiędzy rozmiarem otworu w feldze, a średnicą piasty, stosuje się pierścienie centrujące, redukujące tę różnicę. Jeśli jednak piasta jest większa niż otwór, nic nie da się zrobić.

Zobacz również: Jak podświetlić felgi?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Enadis

Oprogramowanie dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »