REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana tylnych amortyzatorów: Renault Laguna II

Robert Kuśpiel
amortyzatory sprężyny Fot. Fotolia
amortyzatory sprężyny Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zużyte amortyzatory, bez względu na to, czy zamontowane są na osi tylnej czy przedniej mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Poniżej radzimy, jak samodzielnie wymienić tylne amortyzatory w Renault Laguna II.

Wymiana tylnych amortyzatorów jest znacznie łatwiejsza niż w przypadku osi przedniej. Zalecenia odnośnie zakupu nowych amortyzatorów pozostają takie same jak w przypadku przednich.

REKLAMA

Do wykonania tej czynności potrzebujemy:

- dużego młotka ok. 5kg

- klucz 18

- WD40

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- ściągacz

Zobacz też: Wymiana przednich amortyzatorów Renault Laguna II

REKLAMA

Pierwszy krok to uniesienie tylnej części samochodu. Robimy to za pomocą lewarka. Podkładamy drewniany klocek i opuszczamy delikatnie samochód tak, żeby się na nim oparł. Odkręcamy śruby mocujące koło i zdejmujemy je. Następnie odkręcamy dwie śruby 18, w przypadku problemów warto polać je WD40.

Wyjmujemy śruby i wybijamy dolną część amortyzatora aż wyjdzie razem z tuleją. Jeżeli mamy problem z wyjęciem amortyzatora to należy ściągnąć plastikową osłonę pod tylną belką. Mając do dyspozycji ściągacz nie należy zdejmować osłony, amortyzator wyjdzie bez problemu. Warto polać WD40 wszystkie otwory dookoła tulei, co znacząco ułatwi wyjęcie amortyzatora.

Zobacz też: Jak zregenerować turbinę w 1.9 TDI? cz. I

Czyścimy dokładnie wszystkie mocowania i przystępujemy do montażu nowego amortyzatora. Podczas dokręcania amortyzatora należy zwrócić uwagę na to, żeby zawieszenie było w normalnym położeniu tak jak podczas jazdy. W tym celu podkładamy odpowiedni klocek pod belkę i luzujemy lewarek do momentu aż będziemy mogli wyjąć go całkowicie. Śruby dokręcamy momentem 105Nm. W przypadku braku klucza dynamometrycznego robimy to na wyczucie (śruba musi być dokręcona dosyć mocno).

Po drugiej stronie auta postępujemy w taki sam sposób.

Zobacz też: Porady dotyczące napędu na Moto.wieszjak.pl

Wymianę tylnych amortyzatorów można przeprowadzić bez konieczności ściskania sprężyn. Zużyte amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA