| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Astra F: wymiana tylnych amortyzatorów i sprężyn

Opel Astra F: wymiana tylnych amortyzatorów i sprężyn

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne sprężyny i amortyzatory w Oplu Astra F. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie.

Pierwszy krok to zebranie wszystkich materiałów eksploatacyjnych. Zaczynamy od amortyzatorów. Najważniejsze, żeby były odpowiednie do naszej wersji silnikowej. W tym celu należy podać sprzedawcy rok produkcji, pojemność silnika i rodzaj nadwozia. Zalecamy wybrać amortyzatory lepszych firm lub oryginalne. W przypadku sprężyn zalecamy oryginalne. W przypadku zamienników może się okazać, że charakterystyka naszego zawieszenia zdecydowanie się zmieni.

Zaczynamy od wymiany amortyzatorów. Jeżeli nasz samochód ma regulowaną wysokość zawieszenia, to należy spuścić powietrze przez zawór napełniający, który znajduje się w bagażniku.

29.90 złPodróże służbowe - Raporty INFOR - PDF

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana półosi napędowych

Demontujemy zaślepkę osłaniającą górne mocowanie amortyzatora w bagażniku i odkręcamy nakrętkę górnego mocowania amortyzatora. Pamiętajmy, żeby przytrzymać tłoczysko za pomocą klucza płaskiego. Teraz zdejmujemy miseczkę razem z gumową poduszką. W przypadku kiedy chcemy wymienić samą poduszkę, należy unieść delikatnie samochód i pociągnąć amortyzator do dołu.

W samochodach z regulacją zawieszenia odkręcamy od amortyzatora przewód ciśnieniowy. Kolejny krok to ustawienie samochodu na podstawkach. Nie ma konieczności unoszenia całego samochodu, wystarczy tylko tył. Podczas unoszenia auta należy zachować szczególną ostrożność. Teraz podnosimy delikatnie wahacz w okolicy amortyzatora. Operacja ta ma na celu uniknięcie wyskoczenia sprężyny zawieszenia. Nie należy pomijać tego kroku, z racji ryzyka wystąpienia wypadku.

Zobacz też: Opel Astra F: demontaż skrzyni biegów

Odkręcamy śrubę dolnego mocowania amortyzatora do wahacza i wyjmujemy na dole amortyzator z obejmy. W przypadku problemów, należy użyć łyżki monterskiej.

Przechodzimy do montażu. Na początku sprawdzamy poduszkę gumową i jeśli jest taka konieczność to wymieniamy ją na nową (w przypadku montowania tego samego amortyzatora). Jeśli montujemy nowy amortyzator, to należy użyć tylko i wyłącznie nowej poduszki gumowej. Wkładamy na dole amortyzator w obejmę przy wahaczu. W przypadku problemów należy delikatnie wbić amortyzator za pomocą młotka (przez kawałek deski).

Ustawiamy odpowiednio ucha amortyzatora i obejmy. Wbijamy delikatnie śrubę mocującą do momentu aż oparze się o wahacz i dokręcamy ją. W samochodach, które mają regulowaną wysokość zawieszenia należy przykręcić przewód ciśnieniowy za pomocą nakrętki złączkowej. Zakładamy na nowy amortyzator miseczkę oraz gumową poduszkę. Teraz opuszczamy powoli samochód, wkładając jednocześnie koniec amortyzatora w otwór w nadwoziu.

Zobacz też: Czy sprężyny mogą się wybić? Jak rozpoznać, że trzeba je wymienić?

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS01
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Kancelaria Prawno-Rachunkowa "Kliman-Rola"

Nasza Kancelaria oferuje doradztwo prawne osobom fizycznym oraz zapewnia obsługę prawną przedsiębiorstw, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, fundacji i stowarzyszeń.

Zostań ekspertem Infor.pl »