| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Astra F: wymiana tylnych amortyzatorów i sprężyn

Opel Astra F: wymiana tylnych amortyzatorów i sprężyn

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne sprężyny i amortyzatory w Oplu Astra F. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie.

W bagażniku osadzamy na amortyzatorze poduszkę gumową razem z miseczką i dokręcamy nakrętkę za pomocą klucza oczkowego. Tłoczysko przytrzymujemy kluczem płaskim. Jeśli nasz samochód ma regulowaną wysokość zawieszenia, to należy uzupełnić ciśnienie powietrza do 80kPa poprzez zawór w bagażniku, który znajduje się po prawej stronie. Na końcu opuszczamy samochód.

Wymiana sprężyny zawieszenia

Przy pracy z sprężynami zawieszenia należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ istnieje ryzyko poważnego wypadku. W samochodach z regulacją wysokości zawieszenia należy spuścić powietrze poprzez zawór napełniający, który znajduje się w bagażniku. Kolejny krok to ustawienie samochodu na podstawkach. Unosimy tył auta za pomocą podnośnika i opieramy go na „kobyłkach”.

Zobacz też: Zawieszenie McPherson, wielowahaczowe i belka skrętna - jak je poznać?

Teraz odłączamy na dole amortyzatory od wahacza. Opuszczamy powoli belkę zawieszenia na podnośniku, a następnie odciągamy ją przy wahaczu za pomocą łyżki monterskiej. Teraz możemy wyjąć sprężynę razem z górnym pierścieniem gumowym. Następnie wyjmujemy ze sprężyny dolny gumowy pierścień. Należy go podważyć. Po wymontowaniu oceniamy w jakim jest stanie. Przy montażu nowej sprężyny zalecamy użyć nowego pierścienia.

Przystępujemy do montażu. Na początku wkładamy obydwa pierścienie w sprężynę (górny i dolny). Instalujemy sprężynę w gniazda, zwracając przy tym uwagę na prawidłowe osadzenie sprężyny w górnym pierścieniu. Pamiętajmy, że koniec zwoju musi się opierać o występ pierścienia. W czasie wkładania sprężyny należy odciągnąć wahacz do dołu. Wykonujemy to za pomocą łyżki monterskiej.

Zobacz też: Jak działa i co daje zawieszenie gwintowane?

Teraz mocujemy końce amortyzatorów, zgodnie opisem montażu amortyzatorów (pierwsza część poradnika). W samochodach, które mają regulowaną wysokość zawieszenia należy uzupełnić ciśnienie powietrza do 80kPa. Robimy to poprzez znajdujący się w bagażniku zawór ( po prawej stronie). Opuszczamy samochód i przechodzimy do wymiany po drugiej stronie. Pamiętajmy, że sprężyny wymieniamy wyłącznie parami.

Wymontowane amortyzatory i sprężyny oddajemy do punktu utylizacji.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fundacja ITAKA

Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »