| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Astra F: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

Opel Astra F: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

Wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów to kolejna czynność, którą możemy przeprowadzić we własnym zakresie. W poradniku tym zaprezentujemy jak wygląda wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów w Oplu Astra I.

W celu wymiany amortyzatora lub sprężyny należy zdemontować całą kolumnę zawieszenia. Zanim podejmiemy się demontażu, należy zakupić odpowiednie sprężyny i amortyzatory. Pomimo, że Astra F nie jest nowym autem, warto zadbać, żeby zakupić dobrej jakości amortyzatory i sprężyny. Należy uważać na tanie zamienniki sprężyn. Po ich zamontowaniu może się okazać, że nasz samochód zdecydowanie się obniży. Jeśli wybraliśmy odpowiednie materiały eksploatacyjne to przystępujemy do wymiany.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana chłodnicy

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

Na początku wrzucamy dowolny bieg i zaciągamy hamulec ręczny. Wyjmujemy zawleczkę ochronną na nakrętce koronowej piasty koła i luzujemy ją. Operację to wykonujemy tylko i wyłącznie jak samochód stoi na kołach. Nakrętka jest tak mocno dokręcona, że mogłoby dojść do upadku samochodu z podstawek. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód za pomocą lewarka. Ustawiamy go na podstawkach i zdejmujemy koła. Całą operację można wykonać z wykorzystaniem tradycyjnego podnośnika. Zalecamy dokonać wymiany najpierw po jednej stronie. Jednak pamiętajmy, ze wymiany dokonujemy zawsze parami.

Teraz odkręcamy czujnik prędkości obrotowej koła razem ze wspornikiem. Czynność ta dotyczy samochodów wyposażonych w system ABS. Następnie odkręcamy zacisk hamulcowy i podwieszamy go do nadwozia za pomocą drutu. Ewentualnie podstawiamy drewniany klocek i opieramy go na nim. Nie należy odłączać elastycznego przewodu hamulcowego. W takim wypadku będzie konieczność odpowietrzenia hamulców.

Zobacz też: Opel Astra F: demontaż rozdzielacza zapłonu

Odkręcamy nakrętkę mocującą przegub kulowy drążka kierowniczego do ramienia zwrotnicy. Odłączamy końcówkę drążka kierowniczego od ramienia zwrotnicy za pomocą ściągacza, lub delikatnie wybijamy ją młotkiem. Ostatni sposób nie jest zalecany, jednak w wielu przypadkach to ostateczne rozwiązanie. Teraz odkręcamy do końca nakrętkę koronową i odłączamy przegub wahacza od zwrotnicy. Można spróbować oddzielić te dwa elementy ręcznie. W przypadku problemów, zaleca się skorzystanie z uniwersalnego ściągacza.

Kolejny krok to wyjęcie półosi z piasty koła. Tutaj również warto podjąć kilka prób rozdzielenia tych elementów ręcznie. Jeśli będą problemy to należy wycisnąć półoś za pomocą zwykłego ściągacza piast. Zdemontowaną półoś podwieszamy za pomocą drutu. Następnie podpieramy od dołu kolumnę zawieszenia za pomocą podnośnika. Można również poprosić drugą osobę o pomoc, żeby przytrzymała kolumnę podczas odkręcania górnego mocowania. Pozostaje nam odkręcić dwie nakrętki mocujące kolumnę do nadwozia i wyjmujemy kolumnę do dołu.

Zobacz też: Opel Astra F: wymiana termostatu

avatar

2014-01-08 13:05 Zgłoś

ciekawe, a ci przerażeni lekarze sraczki nie dostali czasem

avatar

2014-01-08 13:05 Zgłoś

ciekawe, a ci przerażeni lekarze sraczki nie dostali czasem

avatar

2013-03-25 19:12 Zgłoś

słyszałem że wlewa sie do korpusu niewielka ilośc oleju chciałbym wiedziec dlaczego

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP29
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Żaneta Urawska

Aplikantka radcowska

Zostań ekspertem Infor.pl »