| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego dolnego wahacza wzdłużnego

Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego dolnego wahacza wzdłużnego

Uszkodzone wahacze należy jak najszybciej wymienić. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylny wahacz wzdłużny w Mercedesie klasy A W168

Pierwszy krok to wymontowanie piasty tylnego koła. Pierwszy krok to poluzowanie śrub tylnych kół i uniesienie tyłu auta. Podkładamy kliny pod przednie koła i podsuwamy podstawki. Opuszczamy samochód tak, żeby oparł się na „kobyłkach”. Zdejmujemy koła i przechodzimy do demontażu bębnów i tarcz hamulcowych.

Zaczniemy od tarczy hamulcowej. W tym przypadku nie ma potrzeby demontażu klocków hamulcowych lub rozpinania przewodów hamulcowych. Pierwszy krok to poluzowanie śrub mocujących koło i uniesienie samochodu. Podkładamy kliny blokujące pod przednie koła oraz podstawki pod tył auta. Odkręcamy do końca śruby mocujące koła i zdejmujemy koła. Kolejny krok to wymontowanie zacisku hamulcowego.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Odkręcamy śruby mocujące i demontujemy wspornik zacisku hamulca z wahacza. Pamiętajmy, że do odkręcenia śrub jest potrzebny bardzo duży moment. Przed wykręceniem ich należy się upewnić, że samochód jest stabilnie ustawiony. W przypadku hamulców bębnowych początek pozostaje taki sam. Unosimy samochód i stabilnie go podpieramy. Następnie odkręcamy śrubę zabezpieczającą i staramy się zdjąć bęben. W przypadku problemu należy opukać delikatnie bęben i starać się go zdjąć.

Może zdarzyć się tak, że i taki zabieg nie przyniesie żadnego efektu. W takim przypadku należy znaleźć w tylnej części bębna, w tarczy nośnej, gumowy korek. Zdejmujemy go i wkładamy w otwór śrubokręt. Dociskamy dźwignię na szczęce hamulca i demontujemy bęben.

Zdejmujemy pokrywę piasty podważając ją płaskim śrubokrętem i delikatnie podbijając młotkiem. Następnie zbijamy blokadę z nakrętki wieńcowej i odkręcamy ją. Należy przyłożyć duży moment, ponieważ nakrętka jest bardzo solidnie dokręcona. Teraz zdejmujemy piastę razem z podkładką dystansową. Kolejny krok to wymontowanie tylnej sprężyny zawieszenia.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Będzie nam do tego potrzebny specjalny ściągacz. Osadzamy go na sprężynie tak, żeby obejmował minimum trzy zwoje. Upewniamy się, że ściągacz jest prawidłowo osadzony i powoli go napinamy. Czynność tą wykonujemy do momentu aż będzie możliwe wyjęcie sprężyny. Jeśli zachodzi taka potrzeba to demontujemy również zderzak i gumowy pierścień tłumiący. Demontujemy dolną osłonę dołu nadwozia i przechodzimy do odczepienia linki hamulca ręcznego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

LexOmni.pl

usługi prawne on line

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »