| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Wymiana amortyzatorów i sprężyn w tylnym zawieszeniu nie jest trudna. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Mercedesie klasy A.

Podobnie jak w przypadku przedniego zawieszenia bardzo ważne jest, żeby odpowiednio dobrać sprężyny i amortyzatory. Zalecamy zakup części sprawdzonych producentów. W przypadku sprężyn zalecamy wybrać oryginalne. W przypadku tanich zamienników może się okazać, że auto będzie zupełnie inaczej się prowadzić niż przed wymianą. Pamiętajmy, że każda sprężyna ma zupełnie inną charakterystykę.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż półosi napędowych

Przystępujemy do wymiany. Pierwszy krok to poluzowanie śrub tylnego koła i uniesienie samochodu za pomocą lewarka. Podstawiamy podstawki pod tył auta oraz podstawiamy kliny zabezpieczające pod tylne koła. Teraz będziemy musieli wymontować sprężynę zawieszenia. Będzie nam do tego potrzebny specjalny ściągacz. Osadzamy go na sprężynie tak, żeby obejmował minimum trzy zwoje.

Upewniamy się, że ściągacz jest prawidłowo osadzony i powoli go napinamy. Czynność tą wykonujemy do momentu, aż będzie możliwe wyjęcie sprężyny. Jeśli zachodzi taka potrzeba, to demontujemy również zderzak i gumowy pierścień tłumiący. W tym momencie możemy przejść do demontażu amortyzatora. Odkręcamy śruby mocujące amortyzator (górna i dolna) za pomocą klucza 16 i 18.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

Przechodzimy do montażu. Czyścimy dokładnie miejsce montażu za pomocą szczotki drucianej. Przykręcamy wstępnie górne i dolne mocowanie amortyzatora. Dokręcamy do końca śruby i przechodzimy do montażu sprężyny. Jeśli będzie montowana nowa, to należy starą wyjąć ze ściągacza. W ty celu zaczynamy go delikatnie rozkręcać do momentu aż będzie można wyjąć sprężynę.

Wkładamy nową sprężynę do ściągacza i zaczynamy go powoli skręcać. Jeśli sprężyna jest dostatecznie skręcona, to zaczynamy ją rozprężać. Kontrolujemy stale, czy układa się prawidłowo w swoim miejscu. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, to należy wymienić wcześniej zderzak i gumowy pierścień tłumiący.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Zakładamy koła, wyjmujemy podstawki i opuszczamy samochód. Kiedy auto stoi na kołach, dokręcamy śruby mocujące. Po drugiej stronie auta wymiana przebiega w taki sam sposób. Na końcu udajemy się na jazdę próbną. Pamiętajmy o utylizacji starych części. W przypadku amortyzatorów oddajemy je do punktu utylizacji, natomiast sprężyny możemy oddać na złom.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Piekarczyk

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »