| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

Mercedes A klasa W168: wymiana belki nośnej przedniego zawieszenia

Uszkodzone sanki bezwzględnie wymagają wymiany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić belkę nośną przedniego zawieszenia.

Wymiana sanek jest najczęściej wymagana w przypadku mocnego uszkodzenia zawieszenia. Jednak siła uderzenia musi być na tyle duża, żeby odkształcić belkę. Najczęściej wszystkie elementy zawieszenia, które były po stronie uderzenia kwalifikują się do wymiany. Pierwszy krok to zakup belki nośnej. Najtaniej i najszybciej będzie zakupić z używanego auta, jednak należy mieć tą pewność, że nie było one uderzone w przód.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Zaczynamy od zdemontowania zbiornika spryskiwaczy. Następnie luzujemy śruby kół i unosimy samochód. W przypadku tej wymiany nie zalecamy korzystania z tradycyjnego lewarka z podstawkami. Najlepiej przeprowadzić całą naprawę z wykorzystaniem kanału najazdowego lub platformy warsztatowej. W ostateczności można skorzystać z podnośnika i solidnych „kobyłek” jednak trzeba pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności.

W silnikach Diesla należy wymontować przednią dolna osłonę, natomiast w jednostkach benzynowych zdejmujemy prawą przednią i środkową osłonę spodu nadwozia. Teraz odblokowujemy i wyjmujemy wtyk złącza elektrycznego od sterownika silnika. Następnie wyjmujemy z uchwytów wiązkę przewodów elektrycznych. W kolejnym kroku będzie nam potrzebna wciągarka do uniesienia całego silnika.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymontowanie zegarów

Niestety nie każdy ma do dyspozycji takie narzędzie. W takim przypadku należy samemu wykonać sobie podobne urządzenie. Wystarczą do tego dwie podpory i kawałek solidnej rury, którą umieścimy nad silnikiem. Niezależnie od tego czy korzystamy z wciągarki lub własnej konstrukcji należy uważać, żeby nie uszkodzić lakieru na błotnikach. Podpory osadzamy tylko i wyłącznie na rynienkach wewnątrz błotników.

Kolejny krok to odkręcenie z tyłu po lewej stronie wspornika belki nośnej. Następnie odkręcamy stabilizator od sanek oraz wahacz poprzeczny na przegubie. Demontujemy od belki nośnej pompę wspomagania układu kierowniczego i podwieszamy ją za pomocą drutu do silnika. Tak samo postępujemy z przekładnią kierowniczą. Odkręcamy ją od sanek i podwieszamy do silnika.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej i tylnej lampy

Dodatkowo w silnikach wysokoprężnych należy zdemontować chłodnice powietrza doładowującego. Teraz odkręcamy od sanek obie, przednie oraz tylne podpory silnika. Następnie odkręcamy od belki nośnej uchwyt przewodu klimatyzacji. Znajduje się on z tyłu po prawej stronie. Pozostaje nam odkręcić od nadwozia sanki i wyjąć je do dołu. Odkręcamy wahacz poprzeczny od belki nośnej oraz obie tylne podpory silnika. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności stosując nowe śruby.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Celej

Ekspert Equity Investments S.A., kontroler finansowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »