| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Mercedes A klasa W168: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

W celu wymiany przedniego amortyzatora lub sprężyny, należy wymontować przednią kolumnę zawieszenia. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować przednią kolumnę zawieszenia w Mercedesie W168 A klasy.

Jeżeli decydujemy się na wymianę sprężyn lub amortyzatorów to należy pamiętać, że w obydwu przypadkach należy przeprowadzać wymianę parami. Nie dopuszczalna jest wymiana tylko po jednej stronie. Zalecamy wybrać części sprawdzonych producentów, którzy oferują gwarancję na swoje produkty. Na zawieszeniu i hamulcach nie powinniśmy oszczędzać.

Pierwszy krok to poluzowanie śrub i uniesienie samochodu. Następnie podkładamy kliny blokujące pod tylne koła i podstawiamy pod przód auta „kobyłki”. Opuszczamy delikatnie samochód,aby mógł się swobodnie oprzeć na podstawkach. Odkręcamy do końca śruby koła i zdejmujemy koło. Teraz wyjmujemy przewody elektryczne czujników prędkości obrotowej i zużycia klocków hamulcowych z zaczepów na kolumnie zawieszenia.

Zobacz też: Geometria przedniego zawieszenia

Kolejny krok to odkręcenie od kolumny zawieszenia śruby mocującej łącznik stabilizatora. W przypadku problemów z odkręceniem śruby, należy polać ją za pomocą odrdzewiacza. Uważamy, żeby nie uszkodzić kapturka ochronnego. Podczas odkręcenia przytrzymujemy sworzeń kulisty za pomocą klucza płaskiego. Jeśli zamierzamy wymienić łączniki stabilizatora, to w taki sam sposób odkręcamy dolną śrubę łącznika stabilizatora.

Teraz zaznaczamy położenie kolumny zawieszenia względem zwrotnicy. Odkręcamy dolne nakrętki mocujące i wyjmujemy śruby z otworów. W tym momencie należy zabezpieczyć kolumnę przed upadkiem, po wykręceniu górnych mocować. Najlepiej podstawić drewniany klocek. Następnie odkręcamy górne mocowanie kolumny. W przypadku lewej strony należy najpierw odłączyć zbiorniczek spryskiwaczy. Odsuwamy go na bok bez demontażu przewodów.

W górnej części kolumny ściskamy zaczepy i wyjmujemy w dół kolumnę zawieszenia. Wykonujemy to bardzo ostrożnie, żeby nie uszkodzić przewodów hamulcowych.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Przechodzimy do rozłożenia kolumny. Do wykonania tej pracy będzie nam potrzebny ściągacz do sprężyn. Jest on do kupienia za około 40 złotych. Pamiętajmy, że sprężyny amortyzatora są bardzo silnie naprężone i nie wolno odkręcać amortyzatora jeśli sprężyna nie jest ściśnięta. Rozkładanie kolumny bez ściągacza może skończyć się poważnym w skutkach wypadkiem.

Rozkręcamy ściągacz tak, żeby można było objąć minimum 3 zwoje sprężyny. Całą kolumnę razem ze ściągaczem mocujemy solidnie w imadle i zaczynamy skręcać ściągacz. Operację tą kontynuujemy do momentu, aż zostaną odciążone obie miseczki sprężyny. Teraz odkręcamy nakrętkę samoblokującą amortyzatora. Będzie nam potrzebny silnie wygięty klucz oczkowy. Podczas tej czynności należy przytrzymać amortyzator za pomocą klucza imbusowego 7.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kaszubiak Jędrzejko Adwokaci

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »