| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Volkswagen Polo III: demontaż tylnej kolumny zawieszenia

Volkswagen Polo III: demontaż tylnej kolumny zawieszenia

W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować kolumnę tylnego zawieszenia w Volkswagenie Polo III. Dodatkowo rozłożymy całą kolumnę.

Zanim zaczniemy wymianę musimy kupić wszystkie części. Jeśli chodzi o sprężyny muszą być o odpowiedniej charakterystyce, dopasowanej do naszego samochodu. W przypadku amortyzatorów obowiązuje taka sama zasada, muszą być odpowiednio dobrane do naszego auta. Wszystkie elementy zalecamy wymieniać parami. Stare części oddajemy do punktu utylizacji.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Pierwszy krok to otworzenie tylnej klapy bagażnika. Następnie odkręcamy dwie śruby w bocznej osłonie bagażnika po czym wyjmujemy osłonę. Demontujemy pokrywę z zamocowania kolumny zawieszenia i odkręcamy nakrętkę mocującą amortyzator do nadwozia. Robimy to za pomocą wygiętego klucza oczkowego. Będzie nam również potrzebny klucz lub kombinerki to przytrzymania tłoczyska.

Luzujemy śruby kół i podnosimy tył samochodu. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koła. Pamiętajmy o zabezpieczeniu przodu samochodu, najlepiej podłożyć drewniane kliny pod przednie koła. Teraz podstawiamy podnośnik pod wahacz i delikatnie go podnosimy. Nie może to być zbyt wysoko ponieważ samochód może się zsunąć. Odkręcamy na dole nakrętkę przy amortyzatorze i wybijamy śrubę. W tym momencie możemy wyjąć kolumnę zawieszenia.

Przechodzimy do rozłożenia tylnej kolumny. Na początku odkręcamy nakrętkę mocującą przytrzymując jednocześnie tłoczysko za pomocą klucza płaskiego. Nie ma potrzeby korzystania ze ściągacza sprężyn. Sprężyna nie jest mocno ściśnięta i nie ma problemu z demontażem. Demontujemy wszystkie części z amortyzatora i kontrolujemy go. Jeśli są widoczne jakiekolwiek wycieki to musimy wymienić amortyzator na nowy.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

Składamy całą kolumnę w odwrotnej kolejności i montujemy ją do samochodu. Wkładamy ją od dołu. Wkręcamy nakrętkę mocującą po czym wsuwamy śrubę mocującą amortyzator w jego dolnej części. Dokręcamy wstępnie śruby i przechodzimy do górnej części amortyzatora. Tutaj dokręcamy do końca śrubę a następnie to samo robimy z dolnymi mocowaniami. Montujemy koła i opuszczamy samochód.

Kiedy auto stoi na kołach, dokręcamy do końca śruby koła. W przypadku amortyzatorów tylnych producent nie przewiduje wymiany parami. Jednak mimo wszystko warto stosować się do zasady, że w zawieszeniu wszystkie elementy warto wymieniać parami.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana łożyska koła tylnego

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KG Legal

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »