| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Volkswagen Polo III: demontaż przedniej kolumny zawieszenia

Demontaż przedniej kolumny zawieszenia nie jest skomplikowany. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować i rozłożyć przednią kolumnę zawieszenia w Volkswagenie Polo III.

W celu wymiany sprężyn lub amortyzatorów konieczny jest demontaż kolumny przedniego zawieszenia. Wykonując taką pracę sami jesteśmy w stanie zaoszczędzić pewną kwotę, którą możemy przeznaczyć na zakup lepszych amortyzatorów lub sprężyn.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: demontaż półosi

Luzujemy śruby koła przedniego i podnosimy przód samochodu. Zdejmujemy koła przednie teraz będzie nam potrzebny lewarek lub drewniany klocek do podparcia półosi. Robimy to po to, żeby nie wisiała do dołu po wyjęciu kolumny zawieszenia. Podstawkę podkładamy obok osłony gumowej zewnętrznego przegubu.

W modelach produkowanych do września 1999 odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia za pomocą klucza oczkowego (musi być bardzo mocno wygięty). Jednocześnie musimy przytrzymywać tłoczysko za pomocą klucza imbusowego 7. W samochodach produkowanych od października 1999 roku najpierw zdejmujemy dekielek ochronny i odkręcamy trzy śruby mocujące.

Teraz odkręcamy nakrętki na dole kolumny i wypychamy śruby mocujące. W tym momencie możemy wyjąć całą kolumnę do dołu. W przypadku wymiany amortyzatora lub sprężyny konieczne jest użycie ściągacza do sprężyn. Zakładamy go na zwoje sprężyny i powoli skręcamy. Odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia przytrzymując tłoczysko kluczem do gniazd 7. Zdejmujemy poszczególne elementy montażowe kolumny i wyjmujemy sprężynę.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: regulacja hamulca ręcznego

Jeśli montujemy nowy amortyzator to nie należy rozkręcać ściągacza w celu rozprężenia sprężyny. Robimy to tylko i wyłącznie wtedy kiedy mamy zamiar zmieniać sprężyny zawieszenia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności, na końcu zdejmujemy ściągacz do sprężyn.

Wkładamy kolumnę od dołu i przykręcamy wstępnie dolne mocowania. Następnie w modelach do września 1999 roku dokręcamy kolumnę zawieszenia przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza imbusowego. W modelach po wrześniu 1999 roku dokręcamy śruby mocujące i zakładamy dekiel ochronny. Dokręcamy dolne mocowania amortyzatora i zakładamy koło. Wkręcamy śruby koła i opuszczamy samochód.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec żarowych

Po drugiej stronie auta postępujemy w taki sam sposób. Nie można dokonać wymiany tylko i wyłącznie po jednej stronie auta. Nawet jeśli wymiany wymagał tylko jeden amortyzator to wymieniamy zawsze w komplecie. Na koniec udajemy się na sprawdzenie geometrii zawieszenia.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Comperia.pl

Porównywarka finansowa nr 1

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK