| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Vectra A: wymiana tylnych amortyzatorów

Opel Vectra A: wymiana tylnych amortyzatorów

Wymiana tylnych amortyzatorów w Oplu Vectra A nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymontować i zamontować tylne amortyzatory.

Pierwszy krok to zakup odpowiednich amortyzatorów. Zdecydowanie polecamy wybrać markowe produkty. Amortyzatory zalecamy wymieniać parami. Najlepiej przeprowadzić dokładne oględziny w celu upewnienia się do wymiany. Jeśli widzimy wycieki oleju lub mechaniczne uszkodzenia to znak, że amortyzator kwalifikuje się do wymiany. Osoby, które chcą mieć dokładny pomiar powinny udać się na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia sprawności amortyzatorów.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana pompy paliwa

Otwieramy tylną klapę bagażnika i zdejmujemy pokrywę zabezpieczającą górne mocowanie amortyzatora. Następnie odkręcamy nakrętkę górnego mocowania, trzymając jednocześnie tłoczysko za pomocą płaskiego klucza. Zdejmujemy miseczkę i gumową poduszkę. W samochodach wyposażonych w regulowane zawieszenie należy upuścić powietrze przez zawór, znajdujący się w bagażniku oraz odczepiamy od amortyzatora wąż ciśnieniowe.

Teraz musimy podnieść samochód i ustawić go na „kobyłkach”. Do tej czynności wystarczy tradycyjny lewarek. Następnie za pomocą drugiego podnośnika unosimy delikatnie wahacz w pobliżu amortyzatora. Zabieg ten uchroni nas od wypadnięcia sprężyny zawieszenia. Pomijając ten krok może dojść do wypadku. Odkręcamy dolną śrubę mocowania amortyzatora do wahacza i wyjmujemy go od dołu z obejmy. Jeśli będą problemy można skorzystać z łyżki monterskiej.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana termostatu

Przechodzimy do montażu. Najpierw wkładamy na dole amortyzator w obejmę, przy wahaczu. Centrujemy amortyzator i wbijamy delikatnie śrubę mocującą do oparcia o wahacz. W samochodach wyposażonych w regulowane zawieszenie podłączamy przewód ciśnieniowy. Następnie zakładamy na amortyzator miseczkę i gumową poduszkę. Opuszczamy powoli samochód, wsadzając jednocześnie jego koniec w otwór w nadwoziu.

Po stronie bagażnika wkładamy na amortyzator miseczkę i gumową poduszkę. Całość skręcamy, przytrzymując tłoczysko za pomocą klucza płaskiego. W samochodach z regulacją zawieszenia należy uzupełnić ciśnienie do 80kPa. Zakładamy nakładkę ochronną na górne mocowanie amortyzatora i opuszczamy całkowicie samochód.

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów

Z drugim amortyzatorem postępujemy w taki sam sposób. Stare amortyzatory oddajemy do punktu utylizacji. Pamiętajmy o tym, że amortyzatory wymieniamy parami.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Paszkowski

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »