| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Vectra A: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Opel Vectra A: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Uszkodzony amortyzator lub sprężynę należy jak najszybciej wymienić. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić amortyzator i sprężyny w Oplu Vectra A.

Zdejmujemy kapturek ochronny a następnie odkręcamy i zdejmujemy podporę kolumny. Do jej wykręcenia potrzebny jest wygięty klucz oczkowy. Podczas odkręcania, tłoczysko musi być przytrzymywane za pomocą klucza imbusowego. Zdejmujemy z tłoczyska górną podporę i łożysko. Demontujemy podkładkę, zderzak gumowy i podkładkę sprężyny. Jeżeli wymieniamy tylko amortyzator to nie należy rozprężać sprężyny. Odkręcamy nakrętkę mocującą i wyjmujemy amortyzator z kolumny.

Jeśli wymieniamy sprężynę to należy delikatnie poluzować ściągacz do momentu aż będzie można ją wyjąć. W jej miejsce montujemy nową i ponownie ściskamy.

Przechodzimy do złożenia wszystkich elementów. Wkładamy amortyzator do kolumny i przykręcamy go nową nakrętką momentem 200Nm. Ustawiamy na dolnej miseczce sprężynę zawieszenia. Zwracamy uwagę, żeby koniec zwoju sprężyny oparł się o występ w dolnej podporze. Teraz zakładamy na tłoczysko amortyzatora zderzak gumowy razem z plastikową osłoną.

Zobacz też: Jak prawidłowo wymieniać amortyzatory? Poradnik.

Instalujemy na sprężynę gniazdo z pierścieniem gumowym tak, żeby występ trafił na wycięcie. Nasuwamy na tłoczysko miseczkę sprężyny z pierścieniem gumowym. Pamiętajmy, że otwór w miseczce musi być przestawiony o kąt prosty w stosunku do końca zwoju sprężyny. Teraz montujemy na tłoczysko górną podporę razem z łożyskiem. Wkręcamy na tłoczysko nową nakrętkę zabezpieczającą. Robimy to za pomocą klucza oczkowego, przytrzymując jednocześnie tłoczysko kluczem imbusowym.

Rozkręcamy powoli ściągacz do sprężyn i przechodzimy do montażu kolumny w samochodzie. Najpierw wkładamy kolumnę zawieszenia od dołu i zakładamy od góry podkładkę oporową oraz nową nakrętkę mocującą. Przykręcamy ją momentem 55Nm. Wkręcając blokujemy tłoczysko. W samochodach wyposażonych w system ABS należy przykręcić czujnik razem ze wspornikiem.

Wkładamy czop półosi w piastę i instalujemy sworzeń przegubu wahacza w zwrotnicę i przykręcamy nakrętkę koronową zabezpieczając ją zawleczką. Wkładamy końcówkę drążka kierowniczego w ramię zwrotnicy i wkręcamy nakrętkę zabezpieczającą. Montujemy zacisk hamulca i zakładamy koło. Dokręcamy śruby i opuszczamy samochód. Następnie dokręcamy śruby koła oraz nakrętkę koronową czopa półosi. Na końcu zabezpieczamy ją zawleczką.

Zobacz też: Jak przy zakupie auta sprawdzić stan amortyzatorów? Ekspert radzi

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Błotnicki

Of Counsel jednej z warszawskich kancelarii prawniczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »