| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Vectra A: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Opel Vectra A: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Uszkodzony amortyzator lub sprężynę należy jak najszybciej wymienić. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić amortyzator i sprężyny w Oplu Vectra A.

Zdejmujemy kapturek ochronny a następnie odkręcamy i zdejmujemy podporę kolumny. Do jej wykręcenia potrzebny jest wygięty klucz oczkowy. Podczas odkręcania, tłoczysko musi być przytrzymywane za pomocą klucza imbusowego. Zdejmujemy z tłoczyska górną podporę i łożysko. Demontujemy podkładkę, zderzak gumowy i podkładkę sprężyny. Jeżeli wymieniamy tylko amortyzator to nie należy rozprężać sprężyny. Odkręcamy nakrętkę mocującą i wyjmujemy amortyzator z kolumny.

Jeśli wymieniamy sprężynę to należy delikatnie poluzować ściągacz do momentu aż będzie można ją wyjąć. W jej miejsce montujemy nową i ponownie ściskamy.

Przechodzimy do złożenia wszystkich elementów. Wkładamy amortyzator do kolumny i przykręcamy go nową nakrętką momentem 200Nm. Ustawiamy na dolnej miseczce sprężynę zawieszenia. Zwracamy uwagę, żeby koniec zwoju sprężyny oparł się o występ w dolnej podporze. Teraz zakładamy na tłoczysko amortyzatora zderzak gumowy razem z plastikową osłoną.

Zobacz też: Jak prawidłowo wymieniać amortyzatory? Poradnik.

Instalujemy na sprężynę gniazdo z pierścieniem gumowym tak, żeby występ trafił na wycięcie. Nasuwamy na tłoczysko miseczkę sprężyny z pierścieniem gumowym. Pamiętajmy, że otwór w miseczce musi być przestawiony o kąt prosty w stosunku do końca zwoju sprężyny. Teraz montujemy na tłoczysko górną podporę razem z łożyskiem. Wkręcamy na tłoczysko nową nakrętkę zabezpieczającą. Robimy to za pomocą klucza oczkowego, przytrzymując jednocześnie tłoczysko kluczem imbusowym.

Rozkręcamy powoli ściągacz do sprężyn i przechodzimy do montażu kolumny w samochodzie. Najpierw wkładamy kolumnę zawieszenia od dołu i zakładamy od góry podkładkę oporową oraz nową nakrętkę mocującą. Przykręcamy ją momentem 55Nm. Wkręcając blokujemy tłoczysko. W samochodach wyposażonych w system ABS należy przykręcić czujnik razem ze wspornikiem.

Wkładamy czop półosi w piastę i instalujemy sworzeń przegubu wahacza w zwrotnicę i przykręcamy nakrętkę koronową zabezpieczając ją zawleczką. Wkładamy końcówkę drążka kierowniczego w ramię zwrotnicy i wkręcamy nakrętkę zabezpieczającą. Montujemy zacisk hamulca i zakładamy koło. Dokręcamy śruby i opuszczamy samochód. Następnie dokręcamy śruby koła oraz nakrętkę koronową czopa półosi. Na końcu zabezpieczamy ją zawleczką.

Zobacz też: Jak przy zakupie auta sprawdzić stan amortyzatorów? Ekspert radzi

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bernatowicz, Komorniczak, Mazur Radcy Prawni i Doradcy Podatkowi

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »