| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana zwrotnicy

Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana zwrotnicy

Demontaż zwrotnicy jest stosunkowo czasochłonnym ale nieskomplikowanym zadaniem. Dzięki temu poradnikowi dowiesz się jak szybko i sprawnie wymontować zwrotnice w Ford Focus MK2 i C-MAX.

Wymiana zwrotnicy nie jest częstą czynnością dlatego wiele osób nie podejmuje się tej pracy, oddając auto do warsztatu. Cała operacja nie jest skomplikowana i z powodzeniem poradzimy sobie we własnym zakresie. Na początku luzujemy śruby koła oraz śrubę czopa półosi, która się znajduje po środku piasty. Wart zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, która będzie trzymała wciśnięty pedał hamulca podczas odkręcania nakrętki półosi.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Teraz przechodzimy do demontażu kolumny zawieszenia. Demontujemy obudowę silnika oraz osłonę podszybia. Następnie odkręcamy od przegrody czołowej śruby mocujące zbiorniczek hamulcowy, a następnie odkładamy go na bok. Należy uważać, żeby nie dopuścić do wycieku płynu ze zbiorniczka. Istnieje ryzyko uszkodzenia lakieru. Jeżeli tak się stanie należy natychmiast przemyć takie miejsce dużą ilością wody.

Kolejny krok to odkręcenie nakrętki mocującej blaszane wzmocnienie do przegrody czołowej. Następnie wykręcamy dwie śruby mocujące blaszane wzmocnienie do kolumny zawieszenia. Wyjmujemy przewód hamulcowy z uchwytu w kolumnie zawieszenia i odkręcamy nakrętkę przegubu kulowego łącznika stabilizatora. W razie problemów można podtrzymać go za pomocą płaskiego klucza. Zapobiega to również ukręceniu łącznika.

Odkręcamy śrubę zaciskową, która mocuje kolumnę do zwrotnicy. Teraz podwieszamy półoś napędową do nadkola. Najlepiej użyć do tego drutu. Należy robić to bardzo delikatnie, żeby nie uszkodzić przegubu. Maksymalne wychylenie wewnętrznego wynosi 23 stopnie natomiast zewnętrznego 45 stopni. Wyjmujemy dolny koniec kolumny zawieszenia ze zwrotnicy i rozginamy przeciętą obejmę zwrotnicy za pomocą dużego śrubokręta. W warsztatach używane jest do tego specjalny przyrząd. Korzystając ze śrubokręta, operacja ta trwa znacznie dłużej.

Zobacz też: Jak rozpoznać jakość części zamiennych?

Otwieramy przednią maskę i odkręcamy trzy nakrętki w górnej części kolumny i wyjmujemy kompletną kolumnę zawieszenia z nadwozia.

Kolejnym krokiem jest demontaż zacisku hamulcowego. Odkręcamy prowadniki mocujące i zdejmujemy zacisk. Zalecamy podwiesić go do nadkola za pomocą drutu. Uważamy przy tym, żeby nie uszkodzić przewodu hamulcowego. Teraz odkręcamy pierścień zabezpieczający tarczy hamulcowej ze śruby mocującej koło i ściągamy tarczę z piasty koła. Jeżeli będą przy tym problemy to należy uderzyć delikatnie w tarczę za pomocą młotka używając drewnianego klina.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zuzanna Świerc

specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »