REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów

Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów
Mercedes W202: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzone sprężyny i amortyzatory wymagają natychmiastowej wymiany. W poradniku tym zaprezentujemy jak dokonać wymiany tylnych sprężyn i amortyzatorów w Mercedesie C klasy W202.

Na początku należy otworzyć tylną klapę bagażnika i wyjąć z niej wykładzinę. Tylne amortyzatory są jednocześnie ogranicznikami dla sprężyn. Należy o tym pamiętać podczas demontażu górnego mocowania amortyzatora. Zdejmujemy je wtedy, gdy samochód jest na kołach. Wszystko po to, żeby oś nie opadła do dołu po zdjęciu amortyzatorów.

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

REKLAMA

W przypadku kiedy wykonujemy tą czynność na uniesionym samochodzie wahacze muszą być podparte. Podczas zdejmowania górnego mocowania nie obracamy tłoczyskiem amortyzatora. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia mocowania tłoka na tłoczysku wewnątrz amortyzatora. Teraz odkręcamy nakrętki mocujące. Jeśli obraca się przy tym rura amortyzatora to należy przytrzymać ją za pomocą klucza płaskiego.

Podnosimy tył samochodu i podpieramy go na kobyłkach. Następnie wykręcamy dwie śruby osłony wahacza i zdejmujemy ją. Odkręcamy nakrętkę od wahacza i wyjmujemy śrubę razem z podkładką. W tym momencie wyjmujemy amortyzator z nadwozia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przechodzimy do wymiany sprężyn. Tutaj również są odpowiednie modele dla każdego auta.

Zobacz też: Wymiana termostatu w Mercedesie W202 – jak to zrobić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początku podnosimy tył samochodu i podpieramy go na podstawkach. Wykręcamy dwie śruby osłony wahacza i zdejmujemy ją. Następnie odpinamy od wahacza przewód czujnika zużycia klocków. Sprężyna jest w pewnym stopniu ściśnięta. W celu wyjęcia należy ścisnąć ją jeszcze bardziej. Do tego posłuży nam specjalny ściągacz. Zakładamy go na 5 zwojów i ściskamy tak aż będzie możliwość wyjęcia śruby z nadwozia.

Odkręcamy nakrętki wahacza i zdejmujemy go do dołu. Wyjmujemy sprężynę z dolnego mocowania razem z poduszką gumową. Rozkręcamy śrubę ściągacza w celu wyjęcia sprężyny. Wkładamy do niego nową i ponownie ściskamy, po czym instalujemy na swoje miejsce. Montaż wszystkich części przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA