| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Mercedes W202: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów

Mercedes W202: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów

Uszkodzone sprężyny i amortyzatory wymagają natychmiastowej wymiany. W poradniku tym zaprezentujemy jak dokonać wymiany tylnych sprężyn i amortyzatorów w Mercedesie C klasy W202.

Na początku należy otworzyć tylną klapę bagażnika i wyjąć z niej wykładzinę. Tylne amortyzatory są jednocześnie ogranicznikami dla sprężyn. Należy o tym pamiętać podczas demontażu górnego mocowania amortyzatora. Zdejmujemy je wtedy, gdy samochód jest na kołach. Wszystko po to, żeby oś nie opadła do dołu po zdjęciu amortyzatorów.

Zobacz też: Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

W przypadku kiedy wykonujemy tą czynność na uniesionym samochodzie wahacze muszą być podparte. Podczas zdejmowania górnego mocowania nie obracamy tłoczyskiem amortyzatora. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia mocowania tłoka na tłoczysku wewnątrz amortyzatora. Teraz odkręcamy nakrętki mocujące. Jeśli obraca się przy tym rura amortyzatora to należy przytrzymać ją za pomocą klucza płaskiego.

Podnosimy tył samochodu i podpieramy go na kobyłkach. Następnie wykręcamy dwie śruby osłony wahacza i zdejmujemy ją. Odkręcamy nakrętkę od wahacza i wyjmujemy śrubę razem z podkładką. W tym momencie wyjmujemy amortyzator z nadwozia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Przechodzimy do wymiany sprężyn. Tutaj również są odpowiednie modele dla każdego auta.

Zobacz też: Wymiana termostatu w Mercedesie W202 – jak to zrobić?

Na początku podnosimy tył samochodu i podpieramy go na podstawkach. Wykręcamy dwie śruby osłony wahacza i zdejmujemy ją. Następnie odpinamy od wahacza przewód czujnika zużycia klocków. Sprężyna jest w pewnym stopniu ściśnięta. W celu wyjęcia należy ścisnąć ją jeszcze bardziej. Do tego posłuży nam specjalny ściągacz. Zakładamy go na 5 zwojów i ściskamy tak aż będzie możliwość wyjęcia śruby z nadwozia.

Odkręcamy nakrętki wahacza i zdejmujemy go do dołu. Wyjmujemy sprężynę z dolnego mocowania razem z poduszką gumową. Rozkręcamy śrubę ściągacza w celu wyjęcia sprężyny. Wkładamy do niego nową i ponownie ściskamy, po czym instalujemy na swoje miejsce. Montaż wszystkich części przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fundacja ITAKA

Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »