| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

Mercedes W202: wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów

Wymiana przednich sprężyn i amortyzatorów w Mercedesie C klasy W202 nie jest skomplikowana. Poniżej znajduje się opis krok po kroku jak dokonać takiej wymiany.

Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podobnie jak w przypadku amortyzatorów możemy skorzystać z podnośnika samochodowego lub tradycyjnego lewarka. W kolejnym kroku będzie nam potrzebny dodatkowy podnośnik. Posłuży nam on do uniesienia wahacza. Teraz możemy odkręcić górne mocowanie amortyzatora. Następnie demontujemy dolną osłonę silnika.

Przednia sprężyna jest w tym Momocie częściowo naprężona. W celu zdemontowania należy ją ścisnąć jeszcze mocniej. Posłuży nam do tego specjalny ściągacz do sprężyn. Jest on dostępny na serwisach aukcyjnych lub w sklepach motoryzacyjnych. Zakup takiego narzędzia nie jest dużym wydatkiem. Ściągacz zakładamy w ten sposób żeby objął taką liczbę zwojów, żeby było możliwe jak największe ściśnięcie sprężyny.

Jest to bardzo ważny punkt podczas całej pracy. Obsługując ściągacz należy zachować szczególną ostrożność, nie można dopuścić do tego, żeby napinacz ześliznął się ze zwojów podczas ściskania. W taki sposób łatwo doprowadzić do wypadku. Wszelkiego rodzaju nieprofesjonalne rozwiązania, jak związywanie sprężyny drutem są niedopuszczalne. Zaleca się stosowanie tylko stabilnych narzędzi.

Zobacz też: Jak wymienić uszczelniacz wału korbowego w Mercedesie W202?

Wyjmujemy sprężynę i delikatnie ją rozprężamy. Zanim włożymy nową należy skontrolować poduszki gumowe. Jeżeli są uszkodzone lub ich powierzchnia jest zniszczona, należy wymienić na nowe. Nie jest to duży wydatek, dlatego warto zainstalować nowe. Zakładamy ściągacz na nową sprężynę i powoli ją ściskamy. Teraz zakładamy poduszkę gumową i przekręcamy ją w prawo.

Sprężynę montujemy w ten sposób, żeby koniec dolnego zwoju znajdował się przy zderzaki miseczki dolnego wahacza. Podnosimy wahacz na podnośniku montujemy amortyzator w górnym łożysku i dokręcamy go. Następnie wkładamy podkładkę na tłoczysku amortyzatora od strony silnika i dokręcamy nakrętkę tłoczyska. W tym momencie możemy powoli rozkręcać śrubę ściągacza sprężyn w celu uwolnienia sprężyny.

Należy zwrócić uwagę na jej ułożenie. Podobnie postępujemy po drugiej stronie auta. Po wymianie amortyzatorów i sprężyn warto udać się na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zawieszenia. Po dokładnej regulacji powinniśmy poczuć różnicę w prowadzeniu auta.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Smart MBC

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »