| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > BMW seria 3 E36: wymiana amortyzatorów przednich

BMW seria 3 E36: wymiana amortyzatorów przednich

Przedstawiamy opis wymiany przednich amortyzatorów w BMW serii 3 E36.

Chcąc wymontować przedni amortyzator w BMW serii 3 musimy wyjąć całą kolumnę zawieszenia. Do tego będzie nam potrzebny komplet kluczy, ściągacz do sprężyn oraz tradycyjny podnośnik razem z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód zdejmujemy koła i przechodzimy do wymontowania zacisku hamulcowego.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Na początku odłączamy wtyczkę od czujnika zużycia klocków hamulcowych. Pamiętajmy, żeby nie ciągnąć za przewód. Teraz podważamy śrubokrętem kapturki ze śrub mocujących zaciski. Następnie uwalniamy z uchwytu przewód hamulcowy. Nie należy go odkręcać gdyż będziemy musieli odpowietrzyć cały układ. W tym momencie możemy odkręcić kluczem nasadowym 7 dwie śruby, które znajdują się pod wcześniej zdjętymi kapturkami. Wciskamy klamry zabezpieczające i wyjmujemy do przodu zacisk hamulcowy.

Zacisk podwieszamy do nadwozia. Nie może swobodnie wisieć na przewodzie hamulcowym gdyż może dojść do jego uszkodzenia.  Teraz wkręcamy jedną śrubę koła i przywiązujemy do niej jeden koniec drutu. Drugi natomiast do sprężyny. Robimy to, żeby uniknąć upadku piasty koła zaraz po odkręceniu kolumny zawieszenia. Kolejny krok to wymontowanie drążka łączącego stabilizator razem z amortyzatorem.

Następnie odkręcamy dolne śruby mocujące kolumnę zawieszenia. Teraz możemy przejść do górnego mocowania kolumny. Jeżeli jest specjalna pokrywa zabezpieczająca to zdejmujemy ją. Następnie odkręcamy trzy nakrętki mocujące i wyjmujemy kolumnę. Najlepiej zrobić to wyjmując ją do dołu. Pod żadnym pozorem nie należy odkręcać nakrętki mocującej sprężynę kolumny. Wykonujemy to w dalszej części poradnika.

Po wymontowaniu całej kolumny należy umieścić ją w ściągaczu do sprężyn. Jest on dostępny w sklepach motoryzacyjnych i serwisach aukcyjnych za około 20 – 30 złotych. Montujemy całą kolumnę w imadle i zakładamy ściągacz na sprężynę. Należy zrobić to bardzo dokładnie gdyż w innym przypadku może wyskoczyć nam podczas ściskania zwojów. Kiedy ściśniemy ją do momentu aż będzie możliwe poruszenie samym amortyzatorem to zdejmujemy pokrywę z gniazda kolumny.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana świec żarowych

Następnie odkręcamy nakrętkę mocującą za pomocą mocno wygiętego klucza oczkowego. Najlepiej przytrzymać sobie tłoczysko amortyzatora za pomocą płaskiego klucza. Zdejmujemy podkładkę oraz gniazdo sprężyny. Teraz zdejmujemy górną miseczkę wraz z podkładką i wyjmujemy sprężynę. Przechodzimy do wymiany amortyzatora. Dodatkowo warto wymienić rurę osłonową oraz dolną miseczkę sprężyny.

Montujemy sprężynę na nowym amortyzatorze i instalujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Pozostaje nam zamontowanie kolumny zawieszenia. To również wykonujemy w odwrotnej kolejności

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TomTom

Założona w 1991 firma TomTom (AEX:TOM2) jest wiodącym na świecie dostawcą produktów i usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych ukierunkowanym na dostarczenie wszystkim kierowcom najlepszych na świecie rozwiązań nawigacyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »