| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Demontaż tylnych amortyzatorów i sprężyn w Daewoo Lanos jest bardzo łatwy. Jest tu znacznie mniej pracy niż w przypadku zawieszenia przedniego.

Jeżeli amortyzator i sprężyna są niezależne, znacznie skraca się czas wymiany. Podobnie jak w przypadku zawieszenia przedniego zalecamy wymianę elementów parami. Jak wiadomo nowa sprężyna czy amortyzator różnią się zdecydowanie od wyeksploatowanych podzespołów.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Zaczniemy od wymiany tylnego amortyzatora. Nie jest to skomplikowane zadanie. Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny tradycyjny lewarek i dwie podstawki Otwieramy tylną klapę bagażnika i demontujemy górną pokrywę od amortyzatora. Zanim przystąpimy do demontażu amortyzatora zalecamy podłożyć odpowiednią podstawkę pod tylną oś. Ta uwaga tyczy się osób, które wykonują pracę z pozycji podnośnika warsztatowego. Teraz odkręcamy górne mocowanie amortyzatora a następnie dolne.

Jeżeli pominęlibyśmy podłożenie podstawki to w tym momencie moglibyśmy się narazić na niekontrolowany wystrzał sprężyny zawieszenia. Wyjmujemy amortyzator i sprawdzamy dokładnie stan elementów jego mocowania. Jeżeli są uszkodzone to wymieniamy na nowe. Montaż amortyzatora przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Nie dokręcamy zbyt mocno dolnej śruby i opuszczamy samochód. Poruszamy nim kilka i dociągamy niedokręcone mocowanie.

Przechodzimy do wymiany tylnych sprężyn. Jak już było wspomniane wymianę przeprowadzamy po obu stronach. Ważne, żeby stosować sprężyny z tego samego źródła. Każda sprężyna ma określoną charakterystykę. Wymieniając jedną i do tego nie na taką samą jak była to narażamy się na nieprzewidziane efekty podczas jazdy. Na początku odkręcamy dolne mocowania amortyzatora.

Podkładamy podnośnik pod tył nadwozia i zaczynamy powoli unosić do góry. Po chwili zobaczymy jak stare sprężyny się rozprężają i wypadają ze swoich gniazd. Jeżeli będzie możliwe wyjęcie nie musimy dalej unosić auta. Podczas wymiany zalecamy użycie nowych pierścieni na górny i dolny odcinek sprężyny. Następnie osadzamy ją na swoje miejsce i powoli opuszczamy auto.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola skrzyni biegów

Na bieżąco kontrolujemy czy są na właściwych miejscach. Jeśli nie mamy żadnych zastrzeżeń to przykręcamy dolne mocowania amortyzatorów i opuszczamy auto. Podczas pierwszej jazdy powinniśmy odczuć wyraźną różnicę w prowadzeniu auta. Polecamy zakup części tylko i wyłącznie sprawdzonych producentów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Mizera

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »