| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Daewoo Lanos: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

Demontaż tylnych amortyzatorów i sprężyn w Daewoo Lanos jest bardzo łatwy. Jest tu znacznie mniej pracy niż w przypadku zawieszenia przedniego.

Jeżeli amortyzator i sprężyna są niezależne, znacznie skraca się czas wymiany. Podobnie jak w przypadku zawieszenia przedniego zalecamy wymianę elementów parami. Jak wiadomo nowa sprężyna czy amortyzator różnią się zdecydowanie od wyeksploatowanych podzespołów.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Zaczniemy od wymiany tylnego amortyzatora. Nie jest to skomplikowane zadanie. Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny tradycyjny lewarek i dwie podstawki Otwieramy tylną klapę bagażnika i demontujemy górną pokrywę od amortyzatora. Zanim przystąpimy do demontażu amortyzatora zalecamy podłożyć odpowiednią podstawkę pod tylną oś. Ta uwaga tyczy się osób, które wykonują pracę z pozycji podnośnika warsztatowego. Teraz odkręcamy górne mocowanie amortyzatora a następnie dolne.

Jeżeli pominęlibyśmy podłożenie podstawki to w tym momencie moglibyśmy się narazić na niekontrolowany wystrzał sprężyny zawieszenia. Wyjmujemy amortyzator i sprawdzamy dokładnie stan elementów jego mocowania. Jeżeli są uszkodzone to wymieniamy na nowe. Montaż amortyzatora przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Nie dokręcamy zbyt mocno dolnej śruby i opuszczamy samochód. Poruszamy nim kilka i dociągamy niedokręcone mocowanie.

Przechodzimy do wymiany tylnych sprężyn. Jak już było wspomniane wymianę przeprowadzamy po obu stronach. Ważne, żeby stosować sprężyny z tego samego źródła. Każda sprężyna ma określoną charakterystykę. Wymieniając jedną i do tego nie na taką samą jak była to narażamy się na nieprzewidziane efekty podczas jazdy. Na początku odkręcamy dolne mocowania amortyzatora.

Podkładamy podnośnik pod tył nadwozia i zaczynamy powoli unosić do góry. Po chwili zobaczymy jak stare sprężyny się rozprężają i wypadają ze swoich gniazd. Jeżeli będzie możliwe wyjęcie nie musimy dalej unosić auta. Podczas wymiany zalecamy użycie nowych pierścieni na górny i dolny odcinek sprężyny. Następnie osadzamy ją na swoje miejsce i powoli opuszczamy auto.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola skrzyni biegów

Na bieżąco kontrolujemy czy są na właściwych miejscach. Jeśli nie mamy żadnych zastrzeżeń to przykręcamy dolne mocowania amortyzatorów i opuszczamy auto. Podczas pierwszej jazdy powinniśmy odczuć wyraźną różnicę w prowadzeniu auta. Polecamy zakup części tylko i wyłącznie sprawdzonych producentów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »