| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Daewoo Lanos: wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

Daewoo Lanos: wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia

Wymiana przedniego amortyzatora lub sprężyny w Lanosie wymaga demontażu kolumny przedniego zawieszenia.

Polecamy wykonać taką pracę we własnym zakresie. Koszt wymiany amortyzatora w Lanosie, w warsztacie może osiągać poziom nawet 150 zł (od jednej strony). Przy odrobinie chęci i zapasie czasu możemy na spokojnie wykonać taką wymianę sami. Pamiętajmy, że decydując się na wymianę amortyzatora lub sprężyny robimy to parami. Nie zaleca się wymiany tylko po jednej stronie. Właściwości jezdne naszego auta ulegną znacznemu pogorszeniu.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu hamulcowego

Przechodzimy do wymontowania kolumny. Zaczynamy od wybranej przez nas strony. Całą operację będziemy wykonywać z pozycji tradycyjnego podnośnika z podstawkami. Zalecamy zachować szczególną ostrożność. Na początku zaciągamy hamulec ręczny i dodatkowo podkładamy kliny pod tylne koła. Dodatkowo można pozostawić auto a biegu. Każde dodatkowe zabezpieczenie jest wskazane.

Teraz luzujemy nakrętkę zabezpieczającą półosi i luzujemy śruby koła. Podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Kolejnym krokiem jest odkręcenie mocowań zacisku hamulcowego od zwrotnicy. Musimy go podwiesić do nadwozia gdyż jego swobodne zwisanie na przewodzie hamulcowym jest absolutnie zabronione. Jeżeli nasz Lanos jest wyposażony w system ABS to należy odpiąć wtyczkę od czujnika prędkości koła.

Następnie zdejmujemy zawleczkę i odkręcamy nakrętkę mocującą przegub wahacza do zwrotnicy. Do jego kompletnego wyjęcia możemy posłużyć się młotkiem. Uderzamy delikatnie, żeby nie uszkodzić przegubu. Jeżeli mamy dostęp do ściągacza to demontaż będzie znacznie łatwiejszy. W identyczny sposób postępujemy z końcówką drążka kierowniczego, ją również należy odłączyć od kolumny zawieszenia.

Teraz odsuwamy zwrotnicę i wyjmujemy półoś. Podobnie jak w przypadku zacisku hamulcowego niedozwolone jest swobodne zwisanie. Zalecamy podłożyć jakiś przedmiot lub podwiązać ją do nadwozia. Pozostaje nam odkręcenie górnego mocowania. Możemy poprosić o pomoc drugą osobę, która przytrzyma nam kolumnę od dołu a my odkręcimy górne nakrętki. Po wyjęciu z auta możemy przystąpić do wymiany amortyzatora lub sprężyny.

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana filtra paliwa i powietrza

Będzie nam potrzebny ściągacz do sprężyn. Dostępny za około 30 złotych. Montujemy w nim całą kolumnę i ściskamy. Następnie odkręcamy górne mocowanie amortyzatora i wyjmujemy wszystkie elementy. Jeżeli wymieniamy samą sprężynę to musimy poluzować ściągacz i zamocować w nim nową. W przypadku samego amortyzatora wyjmujemy stary, wkładamy nowy razem z elementami montażowymi i skręcamy go. Pozostaje nam odkręcenie blokady ściągacza w celu uwolnienia sprężyny.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Siwicka

Partner Zarządzający w Grupa HR Masters, trener biznesu i executive coach. HR Biznes Partner, z kilkunastoletnią praktyką prowadzenia własnego biznesu. Praktyk HR realizujący projekty z następujących obszarów: planowanie procesów HR, wdrożenia modeli kompetencyjnych, programy rozwojowe czy audyty personalne. Posiada ponad 15 letnie doświadczenie doradcze i trenerskie. W swojej pracy kładzie nacisk na badanie efektywności wszelkich procesów z obszaru polityki personalnej. Uważa, że wszelkie procedury są dla ludzi a nie ludzie dla procedur. W swoich projektach skupia się na realnych korzyściach zarówno dla organizacji jak i pracowników. Wierzy w ludzi i efektywność działań rozwojowych. Śledzi trendy na rynku i w branży – jest nastawiona na innowacyjność i działanie. Współpomysłodawczyni portalu HRPolska.pl, który powstał z zamiłowania do branży HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »