REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora
Opel Astra G/Zafira A demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Astrze G i Zafirze A. Cała operacja jest możliwa do wykonania we własnym zakresie.

Wymiana amortyzatora tylnego w Oplu Astra G i Zafira A nie jest skomplikowana i bez problemu możemy ją wykonać w warunkach domowych. Zaoszczędzone pieniądze możemy przeznaczyć an zakup lepszych amortyzatorów. Zawieszenie w modelu Zafira A i Astra G jest tak skonstruowane, że nie można w tym samym momencie wymontować obydwu amortyzatorów. Doprowadzi to do opuszczenia się zawieszenia.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: obsługa paska wieloklinowego

REKLAMA

Pamiętajmy, że wymieniając amortyzatory tylne lub przednie należy wykonywać to parami. Montujemy tylko i wyłącznie egzemplarze przewidziane do naszego samochodu. Przechodzimy do demontażu. Całą operację możemy wykonać z pozycji podnośnika z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podstawiamy „kobyłki” i zdejmujemy koło. Do następnego kroku będzie nam potrzebny drugi podnośnik.

Za jego pomocą podnosimy delikatnie całą tylną belkę, ustawiając go pod amortyzatorem. Dzięki temu unikniemy wysunięcia się sprężyny. Jest to dosyć trudna praca. Istnieje ryzyko przesunięcia się samochodu z podnośnika. W tym momencie możemy wykręcić stary amortyzator. Zamocowany jest on do tylnej belki i do nadwozia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku mocujemy górną część amortyzatora a następnie dolną. Pamiętajmy o wymianie po każdej ze stron.

Przechodzimy do demontażu tylnych sprężyn. Podobnie jak to miało miejsce przy amortyzatorach nie należy wyjmować ich jednocześnie. Doprowadzi do samoczynnego opuszczenia się. Demontaż tylnej sprężyny powiązany jest z wymontowaniem amortyzatora – jest to zabieg konieczny. Na początku podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Teraz przechodzimy do demontażu amortyzatora. Robimy to w sposób opisany powyżej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: sprawdzanie ciśnienia sprężania

REKLAMA

Następnie opuszczamy delikatnie podnośnik do momentu aż zawieszenie swobodnie opadnie. Oczywiście musi być przy tym pewna granica, tak żeby nie dopuścić do rozciągnięcia się przewodów hamulcowych. Teraz dociskamy belkę do dołu i wyjmujemy sprężynę. Wychodzi ona razem ze specjalnymi pierścieniami amortyzującymi. Nie należy pomylić ich przy montażu. Muszą być w tym samym miejscu.

Jeżeli są w dobrym stanie to przekładamy je na nową sprężynę i przechodzimy do montażu, który odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o prawidłowym dokręceniu wszystkich mocowań. Sprężyny również należy wymieniać parami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA